Bilen har et stykke tid haft vrøvl med EGR som sad fast, og overgang til limp-mode, kører nu med Bell Add i brændstoffet.
Bilen har fået ny gearkasse for 65000 siden. For ca. 1/2 år siden begyndte bilen at ryste lidt når den nåede 85 km/ hvor lock-up indtræder ved lettere speederføring. Hvis man skiftede ned til 4. forsvandt rystelserne. Vi kørte bilen til B.O.S., hvor de efter en tur med computer på sagde at fejlen skyldtes motorstyringsproblemer, og at den ind imellem sagde lavt turbotryk. Bilen har efter fået skiftet dyser, og jeg har op til synet prøvet at få renset EGR med additiv i tanken. Det er blevet klart bedre.
Efter synsmandens hårdhændede behandling er problemet med rystelser med et blevet meget værre. Nu virker det næsten som om den sætter ud på en cylinder når lock-up går på og den sejtrækker lidt. Dette var der med det samme da jeg kørte fra synshallen, og da han prøvekorte den inden testen, sagde han den kørte rigtig godt.
Hvis selve motoren havde en fejl. ville det så ikke påvirke tomgang og anden motorgang, det gør det ikke, kun sejtrækket ved 1500 - 1600 rpm.
Kan EGR lave så meget påstyr. Kan turboen være på vej sydpå, den er vel ikke glad for topomdrejninger og så bliver motoren slukket.
Er der nogen som har et bud, eller ide til hvordan jeg kommer videre.
Æv, troede lige jeg nu havde en bil der var oppe på mærkerne, efter rep af speedometer, skift af bremser på alle 4, bærearme, støddæmpere, tårnlejer, hjulleje og kødben hele vejen rundt, dæk og en ordentlig omgang.