Update:
Udlæsningen af fejlkoder viste for lavt signal fra luftmassemåleren. Det blev ikke Frederikssund, men min trofaste mekaniker i Haslev,
som så fik opgaven med at få koden væk igen og sætte ny (Bosch) luftmassemåler på.
Så kørte den fint....... til i morges, hvor det var 3gr. "varmt" og den igen tændte den gule trekant ..... og under samme omstændigheder som før.
Denne gang gav jeg lidt gas omkring de 80 ved en svag stigning på landevejen. Den reagerede ikke på speedertrykket, så jeg trykkede den i bund og slap den helt og trykkede igen. SÅ var alle 185 trukket af stalden og vi kom afsted. Og så tændte den gule lampe.
Hos mekanikeren viste den for højt signal fra luftmassemåleren denne gang. Altså den nye 3000 kroners luftmassemåler.
Er det sådan at bilen tilpasser sig et gradvist lavere og lavere signal fra luftmassemåleren ind til måleværdien til sidst falder helt ved siden af en grænseværdi ?
Skal den "hukommelse" slettes, så bilen ikke synes signalet fra den nye luftmassemåler er for højt ?
Jeg har hørt om "logger", som et veludrustet Volvo-værksted kan sætte i bilen, så man kan se diverse sensor og aktuator-værdier fra det tidspunkt, hvor den sætter fejlkoden.
Er det en skrøne ?
V.h. Kaj
XC90 D5 aut. 2007