Periodisk startbesvær af Volvo 740 GLE.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Periodisk startbesvær af Volvo 740 GLE.

Indlægaf niko » lør dec 29, 2018 23:36 pm

Det drejer sig om min 740 GLE årg.1987 km. 332 000. motor B230E. Den har jo altid startet og kørt upåklageligt, både sommer og vinter.De første symptomer kom i sommer, da vi var på lidt feriekørsel.
Et par gange skete der det, at bilen havde stået et kvarters tid,mens vi var inde i en butik, da jeg så som sædvanlig sætter tænding på motoren, alle lamper lyser, drejer nøglen i bund, men motoren kører bare rundt uden at tænde , jeg prøver igen et par gange og bilen starter som den plejer i første hug.Det her symptom er blevet hyppigere,det er sket 6-8 gange indenfor den sidste måneds tid, det skal siges at det kan forekomme både ved kold motor og efter at motoren er kørt varm.Jeg har en formodning om at der ikke rigtig er gnist på, når motoren trækkes rundt af starteren.Det skal tilføjes at generator er netop skiftet og der er ingen problemer med strøm iøvrigt.Begge benzinpumper er rimelig nye og pumperelæ er skiftet , benzinfilter skiftet.Jeg håber nogen kan give et godt tip.
niko
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man dec 02, 2013 22:20 pm

Re: Periodisk startbesvær af Volvo 740 GLE.

Indlægaf S.Bunzel » tirs jan 01, 2019 21:48 pm

Hej Niko

Dine tændrør, rotor, dæksel plus kabler hvilken stand er de i?

Jeg har selv prøvet at benzintryk regulatoren, den gav for højt tryk og der med druknede motoren.

Mvh Stig
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Re: Periodisk startbesvær af Volvo 740 GLE.

Indlægaf niko » tirs jan 01, 2019 22:44 pm

Hej Stig. Så vidt jeg husker er det nok snart 10 år siden jeg skiftede både tændrør og kabler. Det var iøvrigt dengang hvor impulsgiveren , den lille dims med det trebenede stik der sidder i strømfordeleren, var gået sig en tur og blev skiftet.Rotor og dæksel har jeg ikke kontrolleret siden, så det har nok kørt tæt på de 50.000 uden den store opmærksomhed.
V.H Niko
niko
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man dec 02, 2013 22:20 pm

Re: Periodisk startbesvær af Volvo 740 GLE.

Indlægaf niko » man mar 11, 2019 22:54 pm

Problemet blev løst. Det trebenede stik der sidder i strømfordeleren og er forbundet til impulsgiveren, var delvist opløst af udsivende olie og hang og dinglede i de 3 ledninger.Dette kunne åbenbart forårsage periodiske kortslutninger.Nyt stik og impulsgiver og nye O- ringe og der har ikke været problemer siden.
niko
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man dec 02, 2013 22:20 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster