Efter at min brændstofpumpe kvittede, fik jeg en ny sat i hos min mekniker. Den nye pumpe gav op efter 3/4 tankfuld diesel, og da der lå en del små plastfragmenter i beholderen under pumpen mente min mekaniker den nye pumpe var gået i stykker på grund af snavs i tanken. Jeg stod derfor over for at skulle ofre både en afmontering og rensning af tanken, og en ny pumpe, og bilen er gammel. Jeg blev enig med min mekaniker om af jeg fik bilen hjem og han leverede endnu en ny pumpe. Da jeg fik tanken tømt med en slange, viste det sig at de urenheder der var i tanken alle lå lige under de 2 huller i tanken, og jeg tørrede dem op med et par klude og diesel, og skyllede tanken med et par liter diesel som jeg sugede op med en vandstøvsuger med en blød slange. Jeg tog 5-6 billeder nede i tanken med min mobiltelefon og kunne se at den nu var helt ren.
Efter montering af den nye pumpe i dag, fik jeg startet bilen. Jeg havde først fyldt 35 liter diesel på, så pumpen ikke skulle starte tør.
Problemet nu er at man kan høre pumpen kører rundt med noget luft 2-3 sekunder efter den bliver startet hver gang, og motoren starter dårligt, den slår starterdrevet ud flere gange før den starter og det lyder forfærdeligt. Den har trukket meget på starteren, både da den var gået i stå på landevejen, og på værkstedet mens de har prøvet at finde fejl, måske har det ødelagt drevet.
Når motoren først er startet går den fint.
Hvilken grund kan der være til at pumpen kører med luft ?
Der var ingen utætheder at se på rørene over på tanken da alt var blevet tilsluttet.
Er der nogen som kan hjælpe eller give et kvalificeret gæt ?