Hej kdraun,
Der er mange måder at angribe en motorreparation på.
Den bedste, dyreste og mest langvarige er, at tage motoren ud af bilen.
Det er overkill, men det virker hver gang
* Se nederst.
--
Vi andre vil helst minimere opgaven
Haynes forsøger sikkert bare at hjælpe.
Hvis man lader indsprøjtningsdyserne sidde i manifolden risikerer man at skade dem ved håndtering.
Hvis man fjerner indsprøjtningsdyserne skal man skifte deres o-ringe, men så ved man at de er efterfølgende er tætte.
--
Køb kun originale Volvo O-ringe.
Jeg vil ikke gå i detailler, men O-ringene skal være fremstillet af en speciel nitril-gummi der kan overleve lang tid neddyppet i benzin og motorolie.
Det er præcis det liv de vil opleve
--
Jeg vil anbefale at du tager indsprøjtningsdyserne ud og giver dem noget dyserens af en eller anden type de kan sovse i, - mens du udfører resten af arbejdet.
Der er sikkert nogen i dette forum der kan anbefale dyserens.
--
Hold klude og andet der kan levere fnug og støv væk fra dyserne.
Et støvkort i en dyse og du får problemer med motorgangen.
-
Når du er færdig med resten af opgaven skal du skylle dysernes hoveder flere gange i rensebenzin.
At der herefter er rensebenzin på dyserne er ikke et problem.
Smør de nye O-ringe med en smule ny motorolie og glid dem ind over dyserne.
Nu kan du placere dyserne i indsugningsmanifolden, fastgøre dem til fuel-rail og spænde hele balladen fast.
/oakey
_______________________________________________________________________________________
*) Et PS:
Jeg tog motoren ud af min 240/1988/290.000 km i 2001 mens jeg havde en garage.
Det var suverent at have adgang til hele motoren, - alt blev splittet ad og renoveret.
Nye lejesøler, nye stempelringe, - nyt alt der var slidt.
Fra at have brugt 1 liter motorolie pr. 1000km brugte den 0 (=nul) liter per 1000 km de næste 50.000km.
Bilen blev solgt i 2009 og jeg ved at den er blevet skrottet, - ØV!