Startproblemer

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Startproblemer

Indlægaf Kantbager » tirs jun 25, 2019 17:15 pm

Min volvo 740 med 2.0 liter med k-jetronic indsprøjtning har pludselig startproblemer. Det lyder som den kun starter på 3 cylindre og efter 5 - 10 sekunder går den normalt. Det er ligemeget om den er kold eller varm. Jeg har skiftet tændrør, fordelerdæksel, tændrørskabler, indstillet tænding, skiftet pakning ved dyser og benzinfilter. Motoren kører normalt når den først er igang, og kører ca 11 km på literen. Den bruger ingen olie eller vand. Jeg har målt kompression og den svinger imellem 9,7 - 10,4 på den 4 cylindre. Har nogen en god ide til hvad dette problem kan være
Kører nu Volvo 740 hele året rundt.
Daværende biler:
Toyota Rav4 (solgt), Opel Zafira 2,0 (solgt) Peugeot 405 (rustet op) Peugeot 309 (solgt) Opel Kadett D(rustet op) Ford Granada 2,8(rustet op) Ford Taunus 2.0 (solgt)
Brugeravatar
Kantbager
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 08, 2018 16:09 pm
Geografisk sted: Nakskov

Re: Startproblemer

Indlægaf Claus » ons jun 26, 2019 3:46 am

Først velkommen på volvosnak.
Du har været hele det elektriske igennem, så det må være en fejl brændstof siden.
Min tanke er en utæt dysse, så den simpelthen drukner en af cylinderen.
Prøv noget dysserne.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Startproblemer

Indlægaf Kantbager » ons jun 26, 2019 11:22 am

Det er en mulighed. jeg vil prøve det. Jeg tror at jeg kan låne nogle dyser hos en god bekendt, så kan jeg se om det var problemet. Jeg skriver tilbage hvad jeg finder ud af
Kører nu Volvo 740 hele året rundt.
Daværende biler:
Toyota Rav4 (solgt), Opel Zafira 2,0 (solgt) Peugeot 405 (rustet op) Peugeot 309 (solgt) Opel Kadett D(rustet op) Ford Granada 2,8(rustet op) Ford Taunus 2.0 (solgt)
Brugeravatar
Kantbager
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 08, 2018 16:09 pm
Geografisk sted: Nakskov

Re: Startproblemer

Indlægaf Kantbager » tors jul 04, 2019 15:48 pm

Har nu fundet fejlen. Det er koldstartdysen, som laver problemet. Jeg har taget stikke fra, og nu starter motoren 100 % korrekt. Så er det store spørgsmål lige, hvorfor er koldstartsdysen aktiv, når det er 20 gradder udenfor. Jeg har skiftet termokontakten i topstykket, men den er stadig aktiv i ca 10 sekunder ved kold motor. Når motoren er driftvarm, er den aktiv i lige omkring 1 - 2 sekunder. Jeg har målt det med en prøvelampe og stopur. Gode råd efterlyses.
Kører nu Volvo 740 hele året rundt.
Daværende biler:
Toyota Rav4 (solgt), Opel Zafira 2,0 (solgt) Peugeot 405 (rustet op) Peugeot 309 (solgt) Opel Kadett D(rustet op) Ford Granada 2,8(rustet op) Ford Taunus 2.0 (solgt)
Brugeravatar
Kantbager
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør sep 08, 2018 16:09 pm
Geografisk sted: Nakskov

Re: Startproblemer

Indlægaf nj » fre jul 05, 2019 17:31 pm

Jeg ved det ikke, men det kan meget vel tænkes at der sidder en lufttemperaturføler
i fronten af bilen et sted i karosseriet. Den skal føle lufttemperaturen,
så den kan aktivere "chokeren" ved koldstart
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C70 Coupe 2,5T 99
Tidligere: Amazon 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubilæum 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67, P1800 Jensen 62
nj
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 769
Tilmeldt: ons maj 17, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: Nykøbing Mors


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster

cron