stiger i omdrejninger

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

stiger i omdrejninger

Indlægaf humlebæk » ons aug 14, 2019 21:46 pm

hej er helt ny her og har et spørgsmål som jeg håber i kender til. jeg har en Volvo v70 d5 aut. fra 2006
ca. hver anden gang jeg starter bilen så køre den omdrejninger op på ca 1500 og det er så det mindste den vil ned på, så man skal holde bremsen hårdt nede for den vil trække meget mere end hvis den var på 700 omdr.
humlebæk
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs aug 06, 2019 21:44 pm

Re: stiger i omdrejninger

Indlægaf phg1967 » fre aug 16, 2019 22:34 pm

humlebæk skrev:hej er helt ny her og har et spørgsmål som jeg håber i kender til. jeg har en Volvo v70 d5 aut. fra 2006
ca. hver anden gang jeg starter bilen så køre den omdrejninger op på ca 1500 og det er så det mindste den vil ned på, så man skal holde bremsen hårdt nede for den vil trække meget mere end hvis den var på 700 omdr.

Nu kender jeg ikke så meget til diesel modellerne men på benzin udgaverne gør de som du siger cirka 1500 omdr i 15 sec. og derefter normal tomgang
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: man nov 23, 2015 23:28 pm
Geografisk sted: Hinnerup

Re: stiger i omdrejninger

Indlægaf jimDK » tirs aug 20, 2019 13:25 pm

AC kompressoren kan være skyld i at RPM hæves, når den kobler til, vil motorstyringen forsøge at kompensere.
Du kan prøve at koble AC fra, på knappen inde i kabinen.


ellers lyder det som en luftberegning der går galt?
Diesel har ikke noget gasspjæld som sådan, til at regulere luften, så det kunne være en sensor..

Fejlkode udlæsning med VIDA kunne være en god ide. Hvis du er i midtjylland kan jeg godt kigge på den med VIDA
XC60 2014 D5 AWD Summum(5 pers.) + XC90 2007 D5 AWD Summum (7 pers.) DiCE og PPCII. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: stiger i omdrejninger

Indlægaf humlebæk » ons aug 21, 2019 21:37 pm

jimDK skrev:AC kompressoren kan være skyld i at RPM hæves, når den kobler til, vil motorstyringen forsøge at kompensere.
Du kan prøve at koble AC fra, på knappen inde i kabinen.


ellers lyder det som en luftberegning der går galt?
Diesel har ikke noget gasspjæld som sådan, til at regulere luften, så det kunne være en sensor..

Fejlkode udlæsning med VIDA kunne være en god ide. Hvis du er i midtjylland kan jeg godt kigge på den med VIDA

ok tak, det lyder rigtigt med luftberegningen,,
jeg bor i Nordsjælland så lidt langt
humlebæk
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs aug 06, 2019 21:44 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster