b20 ventilstyr

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

b20 ventilstyr

Indlægaf Jolle » søn sep 29, 2019 20:14 pm

Jeg har en b20, der har brændt en ventil på cylinder 2, og da jeg skilte det ad opdagede jeg lidt slør i næsten alle ventilstyr, så jeg tænker de skal skiftes. Den har også brugt en del olie.

Jeg har hørt noget om, at nye styr er for snævre, når de er hamret i, hvordan fixer man det præcist nok? Og er der ellers noget i den operation jeg skal være opmærksonm på?

Og... når nu een udstødningsventil er brændt, er det så en god ide at skifte dem alle?

MVH Jonas
Brugeravatar
Jolle
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: man feb 20, 2006 11:40 am
Geografisk sted: København

Re: b20 ventilstyr

Indlægaf hans jørgen skov » tirs okt 01, 2019 18:05 pm

jeg ville nok få overhalet toppen, feks på cylinderservice, hvis du monterer nye styr skal du nok have en rival i den korrekte størrelse for at rive dem op så de passer, skift af en ventil vil jo nok afhjælpe den brændte ventil men der er vel en grund til at den er brændt og hvis det er slid er de andre vel heller ikke for gode. før i tiden fik man jo slebet ventilerne så det kan jo være det er nok, du kan jo nok få et bud på hvad det koster, når du selv skifter er det nok ikke så vildt.jeg mener min far fik overhalet et til en 4 cyl bensin Mercedes for 1100 kr. så var der ordnet ventiler og toppen var slebet.
Du kan måske finde en top der er ok men det er jo altid et sats og du kommer jo alligevel til at skulle ha pakningssæt mm, og hvis det ikke dur når det er samlet er du jo lige vidt.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK

Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida :-)
hans jørgen skov
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 385
Tilmeldt: man aug 09, 2010 17:56 pm
Geografisk sted: Skive

Re: b20 ventilstyr

Indlægaf Jolle » søn okt 06, 2019 0:03 am

Tak for svar. Jeg er ved at undersøge hvad det koster at få gjort, men jeg vil jo helst lave det selv. Jeg kan sagtens slibe ventiler osv, men er ikke helt sikker på at få styrene ind og ud kun med håndværktøj er besværet værd. Ventilen der er brændt mangler en hel trekant, der er knækket af, sikkert pga koks fra slidt styr. De andre ser egentlig fine ud, men kan vel have mistet noget hærdning, hvis de har været ligeså varme. En rival i passende størrelse er også lidt svær at finde.
Brugeravatar
Jolle
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: man feb 20, 2006 11:40 am
Geografisk sted: København

Re: b20 ventilstyr

Indlægaf hans jørgen skov » fre okt 18, 2019 18:09 pm

Du har jo så også mulighed. For at få den til at kunne køre blyfri benzin uden tilsætningsstof hvis du får nye sæder og ventiler i toppen
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK

Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida :-)
hans jørgen skov
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 385
Tilmeldt: man aug 09, 2010 17:56 pm
Geografisk sted: Skive


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster