Volvo V60 D4 2019 taber olie

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V60 D4 2019 taber olie

Indlægaf Ecto1 » lør nov 09, 2019 21:00 pm

Håber en venlig sjæl kan hjælpe med mit spørgsmål. Har købt en 2019 volvo v60 D4 brugt som har kørt 12.000 km. Efter ca 20.000 km kørsel bliver den polestar optineret hos Volvo og alle er glade. Nocle måneder efter konstaterer jeg at den viser oile er over fyldt. Kører til værksted og får en lang forklaring jec ikke forstår. Men de siger nu er det lavet og bilen er iorden - den viser 100 % på olie og add blue.

Efter 2.000 km kørsel viser olienmålingen nu at der kun er ca 70 % olie tilbage. - det kan jeg ikke lide. Ved nogle om polestar software driller eller om olietabet er et kendt problem ?
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Volvo V60 D4 2019 taber olie

Indlægaf Koldstart » søn nov 10, 2019 0:51 am

Ved ikke hvad der er galt.
.. Hører ofte at for megen olie kan medføre utætte pakninger (eller er det stempelringe?). Under alle omstændigheder er det skidt.

Dobbelt skidt at VEA dieselmotorerne ikke har en oliemålepind, så mekanikeren kan kontrollere oliestand uden at starte motoren :cry:

Har selv prik-samme motor. Meget interesseret i svar og udvikling.
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Volvo V60 D4 2019 taber olie

Indlægaf sttn » søn nov 10, 2019 18:49 pm

Hej

Der er vel en mulighed et dimsen der måler olie mængde er kaput/ selv min "gamle 2014 D4" har aldrig fået olie på / eller en advarsel/ der er vel garanti stadig ? eller. en anden mulighed er måske de ikke har kommet nok olie på / filter ?
at en mild tuning skulle forsagde olie forbrug har jeg svære at tro på ( der er jo volvo egen). så du må nok runde volvo igen og få en snak så i er på samme bane igen
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: man jul 02, 2012 15:48 pm

Re: Volvo V60 D4 2019 taber olie

Indlægaf Ecto1 » søn nov 10, 2019 22:17 pm

sttn skrev:Hej

Der er vel en mulighed et dimsen der måler olie mængde er kaput/ selv min "gamle 2014 D4" har aldrig fået olie på / eller en advarsel/ der er vel garanti stadig ? eller. en anden mulighed er måske de ikke har kommet nok olie på / filter ?
at en mild tuning skulle forsagde olie forbrug har jeg svære at tro på ( der er jo volvo egen). så du må nok runde volvo igen og få en snak så i er på samme bane igen



Ja der er garanti og jeg håber så sandelig at det er en defekt måler. For en god ordens skyld skal det ikke forstås som at jeg tror tuningen er skyld i det, jeg konstaterer blot at det skete efter tuning kom på. Syntes bare ikke at det er en god start bil på så ny en bil hvis den vitterligt smider olie allerede nu :shock:
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Volvo V60 D4 2019 taber olie

Indlægaf Ecto1 » søn nov 10, 2019 22:24 pm

Koldstart skrev:Ved ikke hvad der er galt.
.. Hører ofte at for megen olie kan medføre utætte pakninger (eller er det stempelringe?). Under alle omstændigheder er det skidt.

Dobbelt skidt at VEA dieselmotorerne ikke har en oliemålepind, så mekanikeren kan kontrollere oliestand uden at starte motoren :cry:

Har selv prik-samme motor. Meget interesseret i svar og udvikling.



Den stsrter som sagt med at vise den er overfyldt med olie - det tager jeg ind og får lavet - spørgsmålet herefter er bare om den har taget skade af det, jeg har konstaret at den kommer med noget hvid røg om morgenen hvis jeg acellererer, men tænker at dieselbiler gør det om vinteren ( er ny dieselbruger ) aner ikke hvordan de plejer at opføre sig.
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster