Adblue - Erfaring med påfyldning.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Adblue - Erfaring med påfyldning.

Indlægaf Koldstart » søn feb 23, 2020 15:11 pm

Har en skøn-skøn V60 med D4-motor. Sådan en skal med store mellemrum påfyldes Adblue.

Nu læser jeg på Jagrullar.se, at der er forskel på hvor smidigt påfyldningprocessen forløber.
(https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&t=146410)

Jeg troede blot, at jeg skulle finde dagens slagtilbud, når der skulle påfyldes Adblue. Men angiveligt er der også forskel på, hvor smidigt processen forløber, afhængigt af hvordan dunkens påfyldningsstuds er udformet.

Jeg tænke umiddelbart, at jeg hellere ville købe flere dunke i str. 5-10 liter, end en enkelt stor, med 10-15 liter. Hvorfor? ... Ganske enkelt fordi jeg formentlig skal stå med dunken i hænderne, mens der hældes på bilen.

Så, før jeg løber efter billigste tilbud hos Thansen eller Biltema vil jeg gerne høre, om andre har adblue-erfaringer de ønsker at dele :) .
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Adblue - Erfaring med påfyldning.

Indlægaf Nielsenand » man mar 02, 2020 19:41 pm

Efter 2-3 påfyldninger (37.000km) er jeg nået frem til at prisen ikke er afgørende. Circle K (blandt andre) har påfylding via pistol, nemt og bekvemt. De to første gange hældte jeg på med 5 liters dunke, men det sejlede ned af lakken. Efter jeg har prøvet påfyldning via pistol, er det slut med plast dunke. Så sparer vi også miljøet for det plast. Selvom vi nok ikke skal komme ind på det med vores dieseldrevne V60’ere:-)
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster