leon skrev:Hej - for nogle dage siden gik jeg i stå med min 210 (B18 motor) og den var umulig at starte igen før den havde stået og kølet ned. Den forhenværende ejer siger, at sådan har den været i mange år. Jo varmere vejret er jo større problem. Er der nogen som har en ide om hvad problemet kan være?
Hej!
Hvad en karburator har du på? SUer eller en Stromberg? eller andet?
Uanset sakl du altid holde speederen i bunden til at starte motoren når den er varm. Omvent ved koldstart. Der giver man slet ikke gas men har chokeren ud.
Hvis det ikke hjælper, mangler du måske varmebeskyttelsesplade og / eller den tykke plastikskive som sidder mellem karburatoren /rne og manifolden. Begge dele er vigtige som varmebeskyttelsen fra udblæsningsmanifolden. Problemet er så, at motorrummet bliver endnu varmere når du slukker for motoren. Ventilatoren kommer jo til at stå. Og så fordamper benzin i svømmerhuset og løber over i karburatoren.
Hvis det ikke er nok, kan man også sætte en el-ventilator i. Den løber nemligt after inden motoren er kølet ned og forhindrer opvarmningen.
hilsen
BJ