210 umulig at starte når den er varm

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

210 umulig at starte når den er varm

Indlægaf leon » man aug 14, 2006 16:37 pm

Hej - for nogle dage siden gik jeg i stå med min 210 (B18 motor) og den var umulig at starte igen før den havde stået og kølet ned. Den forhenværende ejer siger, at sådan har den været i mange år. Jo varmere vejret er jo større problem. Er der nogen som har en ide om hvad problemet kan være?
leon
 

Re: 210 umulig at starte når den er varm

Indlægaf Gæst » ons aug 16, 2006 14:00 pm

leon skrev:Hej - for nogle dage siden gik jeg i stå med min 210 (B18 motor) og den var umulig at starte igen før den havde stået og kølet ned. Den forhenværende ejer siger, at sådan har den været i mange år. Jo varmere vejret er jo større problem. Er der nogen som har en ide om hvad problemet kan være?


Hej!
Hvad en karburator har du på? SUer eller en Stromberg? eller andet?
Uanset sakl du altid holde speederen i bunden til at starte motoren når den er varm. Omvent ved koldstart. Der giver man slet ikke gas men har chokeren ud.

Hvis det ikke hjælper, mangler du måske varmebeskyttelsesplade og / eller den tykke plastikskive som sidder mellem karburatoren /rne og manifolden. Begge dele er vigtige som varmebeskyttelsen fra udblæsningsmanifolden. Problemet er så, at motorrummet bliver endnu varmere når du slukker for motoren. Ventilatoren kommer jo til at stå. Og så fordamper benzin i svømmerhuset og løber over i karburatoren.

Hvis det ikke er nok, kan man også sætte en el-ventilator i. Den løber nemligt after inden motoren er kølet ned og forhindrer opvarmningen.

hilsen
BJ
Gæst
 

Indlægaf Duett » tors aug 17, 2006 21:47 pm

Hej Leon. Jeg kan fuldt ud tilslutte mig B.J s konklusioner, men for at komme det nærmere skal du hitte ud af om din motor er med Zenith karburator, den sidder lodret og sad originalt frem til årg. 1967, eller om det er en strømberg, den sidder lidt på skrå og forrøret har 2 afgangsrør, den sad så fra 67-69. Så kan det være vi kan komme en løsning nærmere. mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf leon » fre aug 18, 2006 20:24 pm

Hej bilen er fra 1967 (første gang registreret i 1968). Da den pt står hos min mekaniker kan jeg ikke se hvordan kaburatoren ser ud.
leon
 

Indlægaf BJ » fre aug 18, 2006 23:14 pm

Så er der vel tid til at vente, inden bilen kommer tilbage. :)
Kan du maaske huske om der er to eller en?

Og hvis det nu er en karburator, om du har en metalluftfilterkasse til at lave spejlegg (så er det en Zenith og så hjalper kun el-ventilator), eller den af plastik, som ikke kan bruges til spejlegg, fordi den er skev. :wink:
Så er det en Stromberg. Og så har du flere mulighder for at løse dit problem.
BJ
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: man apr 24, 2006 20:44 pm
Geografisk sted: København

Indlægaf fhansen210 » fre nov 03, 2006 0:51 am

Thek nu lige spillerummet på dine platiner, Det
kunne også være at der var for lidt spillerum så de på det nærmeste er løbet sammen ved varm motor.Så er den også sær at starte.
Det var bare en tanke.
volvo 210 mand.
fhansen210
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs jun 27, 2006 21:39 pm
Geografisk sted: Nykøbing Sjælland

Indlægaf fhansen210 » fre nov 03, 2006 0:54 am

P/S.
Jeg glemte at nævne kondensatoren, Den kan også have invirkning på dine problemer
fhansen210
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs jun 27, 2006 21:39 pm
Geografisk sted: Nykøbing Sjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster