ECU Fejl!?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ECU Fejl!?

Indlægaf V70-Roskilde » tirs jan 03, 2023 20:34 pm

V70 2005 170 aut: Bilen er ny for mig. Et par gange er det sket jeg får en fell med "Motortempertur høj. Stands straks motoren" Motoren vat tydeligt IKKE overophedet og jeg kan se at der er skiftet termostathus+ termostat for nylig, det får mig til at tro fejlen har været der tidligere. En af de gange det skete lod jeg den stå i tomgang og gik ud for at tjekke om motoren VAR varm. Men så gik den op i helt vilde omdrejninger (op i rødt felt på omdrtæller) og jeg slukkede straks. Efter lidt tid prøvede jeg at starte igen og alt så fint ud. Fejlen kom igen, jeg kørte ind til siden og motoren gik ud af sig selv. Umiddelbart efter kunne den ikke starte. Efter noget tid kom den igang igen. LIge indtil fejlmeddelse "Motyortemperatur høj. Stands straks motoren" Bilen gik kort tid efter i stå og kunne igen ikke startes straks. Fik den igang efter noget tid og nu fik jeg en fejlmedd med "Antiskridsystem Service" og motorlampen lyste. Det lykkedes at køre den hjem og her fik jeg fjernet fejlkoder og det ser helt normalt ud nu.
Min mistanke er at der er en løs forbindelse i ECU eller dårlige kontakt i soklen/stik den sidder i.

Hører meget gerne hvis du har forslag eller selv har oplevet det samme.
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm

Re: ECU Fejl!?

Indlægaf Kingo » fre jan 06, 2023 14:45 pm

Hvordan ved du den ikke var overhedet? Stod nålen i midten?

Evt dit instrument cluster: https://www.ecutesting.com/common-fault ... ter-fault/

Men - se at få en Vida tester på med alle de fejl du har. Eller endnu bedre - kør en tur til TP Performance i Kalundborg - Thomas plejer at fixe det meste til rimelig pris.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: ECU Fejl!?

Indlægaf V70-Roskilde » søn jan 08, 2023 1:23 am

Jeg kunne selvfølgelig ikke måle vandtemperaturen. Men den store kølerslange føltes ikke helt VILD varm. En af de gange den gav "Motortemp høj" skruede jeg (forsigtigt) låget til ekspensionsbeholderen af, der var overtryk men ikke mere end jeg vil regne for normalt. Og nålen i varmemåleren flyttede sig meget og pludseligt fra midt til det røde felt, den har også gjort de modsatte. Jeg er ret sikker på aldrig at have hørt kølerblæseren køre så det KAN jo være en mulighed.
Tak for tippet med ham den dygtige i Kalundborg. Godt at kende dem som er skrappe til at finde fejlene uden for mange fejl-gæt:-)
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster

cron