Lidt forskelligt på min 850T5

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Lidt forskelligt på min 850T5

Indlægaf ginge123 » man jan 07, 2008 21:09 pm

Hejsa Bøvler lidt med flg.:

Min kobling larmer når der tilkobles. Lyden er lidt svær at beskrive. Min mekker siger det kan forekomme på nogen af dem når de begynder at blive slidte (koblingen) Han kan sprøjte lidt wd40 ell derind, så skulle det forsvinde for en tid. Alternativet er at skifte kobling :?
Hvis det bliver alternativet, er spørgsmål så. Er koblingen anderledes på en "R" end på en T5. Vil den passe?

Møllen (turboen) er begyndt at give et lille pift fra sig ved udkobling (lidt ligesom ved blowwoff, bare meget svagere) Dette forkommer kun når bilen er kold. Desuden kan den godt nærmest brumme lidt ca 2-3min efter start, men dette forsvinder også hurtigt igen.
:?: er så. Står min mølle for udskiftning ? :?

Det skal også lige nævnes at når den får lidt sovs = klampen i kælderen, kan man se på "turbo-måleren at den nærmest kommer i ryk (der skal ikk grines :roll: ) Altså fuld tryk, for så at gå lidt ned i tryk, for så at komme igen. Dette sker ca 2-3 mellem hver gearskift (3. og 4.)
Bilen er chippet ved sct-tuning i göteborg

Nogen bud :?:
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm

Kobleng/mølle

Indlægaf Klågem » tirs jan 08, 2008 1:40 am

Først tager vi koblingen.. Det lyder som om at den skriger efter udskiftning.. Om det er den samme som siddeer på en R kan jeg pt ikke svare dig på..
Din mølle tvivler jeg på er færdig.. Nærmere forkert benzin.
Efter at den er blevet chippet kræver din Volvo 98 oktan eller højere (V-power fra shell er 97 oktan men er også godt nok)
Det er din tænding der forstiller sig pga din bankecencor. Du kan være uheldig at brænde din motor sammen hvis du f.eks presser den med flad pedal over en længere strækning.
Sagt med andre ord. Elektroniken i bilen sørger for at du ikke kører med tændingsbanken. Derfor trækker den i ryk.
Jeg har det samme probl3em med min hvis jeg kører på 95 oktan.
Du kan sagtens køre på 95 bare du ikke presser den for vildt.

Så kommer den.. Jamen 98 oktan er svært at finde og V-power er dyrt... WRONG I danmark er der en lov der siger at i en radius på 30 km skal der være 98 oktan til rådighed.Kig på rh-motorsport.dk de skriver hvor du finder de dyre dråber.
V-power koster ca 30 øre mere literen men bilen kører til gengæld længere på literen med det. Den trikker meget lettere..
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf ginge123 » tirs jan 08, 2008 17:37 pm

Hejsa.
Jeg kører på V-power fra shell. Det er altid 49 øre dyere end oktan 95 blyfri, men der er jo nogen dage hvor de kører priskrig, og det nyder andre jo godt af. Vil prøve i en periode at køre på 98 oktan. Det kan fåes i Randers ved shell på viborgvej ved jeg.

Må lige finde ud af om koblingen er anderledes / stærkere på en "R"

Nogen i Randers/århus omegn der kender en der vil gøre det "orange" :wink:
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm

Indlægaf ginge123 » lør jan 19, 2008 20:56 pm

Nå, så kom der endnu et (forhåbentlig) lille problem
Den lampe i instrumentbrættet der indikerer motorfejl :shock: , begyndte at lyse på motorvejen, på vej hjem fra skagen. Pga blæsten har vi max kunnet køre 140km/t og det skulle den jo nemt kunne holde til.

Nogen der har en idé om hvad det kan være. Der er ikke noget at mærke på bilen. Har kørt en tankfuld 98 oktan for at prøve noget andet end V-power.
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm

Indlægaf Morten VJ » søn jan 20, 2008 11:57 am

Der findes værksteder der har et lille smart apperat der kan udlæse fejlkoder, og her vil jeg nok starte, da der en min. 20 grunde til en såddan lampe kan lyse.
Og normalt skal lampen slukkes med det smarte apperat.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf ginge123 » tors jan 24, 2008 21:07 pm

Lampen er blevet nulstillet og der har intet været siden.
Min volvo-pusher sagde at det er pga den er gået lige over eller under grænseværdierne i lambda sonden. Det var set før.

Men det med møllen der suser, irriterer mig lidt :?
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm

Indlægaf thomas 850r » tors jan 24, 2008 23:15 pm

Koblingen i en R er stærkere end den i T5/T5-R modellerne..
Så skal den skiftes, ville den da være at fortrække nu den er chippet..

Den susen er sikkert den originale bov der er stået af, pga den er chippet.
Brugeravatar
thomas 850r
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør aug 18, 2007 23:30 pm
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlægaf ginge123 » fre jan 25, 2008 17:38 pm

thomas 850r skrev:Koblingen i en R er stærkere end den i T5/T5-R modellerne..
Så skal den skiftes, ville den da være at fortrække nu den er chippet..

Den susen er sikkert den originale bov der er stået af, pga den er chippet.


Ok, men passer koblingen så på en T5'er ?
Havde også den org. bov i tankerne. Er det noget "æv-snot" og skifte såen en :?: Havde tænkt på at skifte med en der kan sige liiige lidt mere. Ikke noget med tju waauu pssiiiit. Bare såen et lille diskret pift
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster