Fejl 121?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fejl 121?

Indlægaf Sako75 » man jan 28, 2008 14:35 pm

V70'eren logger en fejl 121 er der nogen der har et godt bud på hvad hvor jeg skal starte, der er næsten ny luftmængdemåler på så burde ikke være den.
Der er jo noget med at ledningsforbindelsen ikke er så god på dem? Eller er det fordi den er utæt et eller andet sted?

Håber der er nogen der har et god bud, det er en B5254T
Sako75
Redaktør
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: man jun 11, 2007 12:57 pm

Indlægaf VolvoSport » man jan 28, 2008 20:04 pm

Fejlkode 121 plejer at være luftmængdemåleren. Det er det i hvertfald på alle motorerne i 850serien, så mon ikke også det gælder for din V70.

Har du fået nulstillet fejlkoderne efter montering af den nye luftmængdemåler? Jeg tror det vil afhjælpe dit problem.

På Volvo 850 plejer fejlkoderne ikke at forsvinde af sig selv, selv om delene med fejl udskiftes. Det kræver en nulstilling.
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 859
Tilmeldt: tors nov 08, 2007 20:29 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Sako75 » man jan 28, 2008 21:01 pm

VolvoSport skrev:Fejlkode 121 plejer at være luftmængdemåleren. Det er det i hvertfald på alle motorerne i 850serien, så mon ikke også det gælder for din V70.

Har du fået nulstillet fejlkoderne efter montering af den nye luftmængdemåler? Jeg tror det vil afhjælpe dit problem.

På Volvo 850 plejer fejlkoderne ikke at forsvinde af sig selv, selv om delene med fejl udskiftes. Det kræver en nulstilling.


Skulle nok lige have skrevet lidt mere da jeg stillede spørgsmålet, beklager.

Der er blevet nulstillet fejlkode siden der er kommet ny LMM må.

Problemet er at den har det med at gå ud en gang i mellem, alt fra flere gange på en kort tur til aldrig på en lang tur.
Den sætter ud og nogen gange går den i gang ca et sekundt efter, og altså nogen gange går den helt ud.

Den har så logget en 121'er igen, og det er samme fejl som på 8½'eren.
Sako75
Redaktør
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: man jun 11, 2007 12:57 pm

Indlægaf VolvoSport » tirs jan 29, 2008 0:00 am

Meget mystisk. For min fader har også en Volvo V70 med B5254T (193 hk lavtryks turbo) som ind i mellem har nogle korte udsættere. I nogen perioder er det værre end andre. Han har lige kørt i 14 dage uden udsættere og så lige i går kom der nogle stykker igen.

Der er efterhånden blevet skiftet alt lige fra relæer, følere og alle tændingsdele, men fejlen er der stadigvæk. Den lagre dog ingen fejlkoder. De har mistanke om fejl i styreboksen.

Den 850'er han havde før gik også lige pludselig en dag helt ud. Og begyndte så på det regelmæssigt. Dengang blev der skiftet et af relæerne lige over køleren, efter der var blevet fejlsøgt i flere omgange på bilen med Volvos tester uden fejlkoder. Relæet blev skiftet som et sidste desperat forsøg.
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 859
Tilmeldt: tors nov 08, 2007 20:29 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf S.Bunzel » tirs jan 29, 2008 20:10 pm

Utæt et eller andet sted er nok et godtbud! Du skriver næsten ny luftmængdemåler, var den ny da du satte den eller brugt fra en anden bil?
Men du kan jo være uheldig at få en defekt ny.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf timmer1983 » tirs jan 29, 2008 21:34 pm

Tror det er en svaghed, de sætter ud, de kære Volvoer! :) Min har gjort det samme, fik da skiftet benzinpumpen. Der gik så et stykke tid, hvor der ikk skete noget, men det startede så igen. Efter at have kørt 14 dage med det igen, begyndte den så at køre helt perfekt igen. Mærkeligt!? Har nu fået skiftet termostat, og nu er der intet galt, køre som ny!;) Skal dog siges at den ikk kan melde fejl på en defekt benzinpumpe, men det kan da næsten kun være en føler af en art, der er defekt!?
Mr. R
timmer1983
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons jan 23, 2008 22:14 pm

Indlægaf Sako75 » fre feb 01, 2008 17:08 pm

Det var en ny LMM der blev sat i ved Volvo, et par uger senere loggede den samme fejl og volvo mente de havde skiftet stikket, selvom det nu ikke ser sådan ud.
Jeg har pillet gasspjældet af, og renset det, ny pakning på og den har kørt som en drøm lige siden, har kørt en 300 km unde problemer overhovedet, så håber fejlen er fundet. Undrede mig lidt over at der der har været en skruetrækker eller noget andet spidst i spjældet og lavet en masse ridser, men hvad - den har jo hun været serviceret ved Volvo selv..... :roll:
Har fjernet ridserne og rengjort - håber lykken er gjort :D
Sako75
Redaktør
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: man jun 11, 2007 12:57 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster

cron