Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Min Volvo 850 T5 2.0 manuel gear fra 1996 har kørt over 524.000 km. og virker stadig perfekt uden at have været renoveret.
I øvrigt er det samme Udstødning, samme Katalysator, samme kobling, samme motor, samme gearkasse, samme turbo osv.......!
Den har ellers fået masser af turbo prøvelser i varm tilstand!!!
Det er en utrolig dejlig bil.
fugmann skrev:I Berlingske Tidende idag kan man læse, at turboladere ofte går i stykker på Volvo-motorer. Er der hold i det og hvilken svaghed har de? Hvad skal man være opmærksom på og hvordan forebygges eventuelle fejl??
Helle&JP skrev:Skal ikke brokke eller kloge mig, i hvorlænge andre kører på deres olie!
Men vil gerne gøre opmærksom på, at olie ikke bliver slidt. og ikke kan slides op.
Det der kan ødelægge er ikke en slidt olie, men snavs i den.
oliens pris = dens smørreevne ved kold motor
personligt skifter jeg ikke olie... 245 turbo van, sluge ca. en liter pr. 5000 km, det betyder at olien altid er frisk... den får et nyt (billigt) filter, ved hver 15.000 -sådan ca.
Æsken har trasket 425.000 km, og jeg har kørt den sådan de sidste 5 år.
Bliver mest brugt som trækdyr.
Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 8 gæster