Chip til V70

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Chip til V70

Indlægaf Riotfuel » tirs mar 11, 2008 0:29 am

Jeg er ny bruger her på dette fremragende forum, og den lykkelige ejer af en V70 2.5T aut. fra 97.
Jeg går med tanker om at chippe den og vil i den forbindelse gerne høre hvilke erfaringer I har med det?
Her tænker jeg specielt på hvilken chip der passer bedst til min model, så jeg undgår at skulle opgradere undervogn, affjedring osv.
Altså hvor mange heste kan den klare, uden der skal foretages yderligere.
-Kan lavtryksturboen klare de øgede kræfter?
-Og hvad med Aut.gearkassen? Er den anderledes end feks. den på en T5 eller R?
-Er det rigtigt, at i nogle tilfælde bliver benzinøkonomien også bedre?

Mange spørgsmål. Håber på gode råd.
VH.
Jakob
Jakob
Riotfuel
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jan 15, 2008 17:07 pm
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Shadows » tirs mar 11, 2008 8:44 am

Jeg brugte www.atechmotor.com i sverige. De går for at være de allerdygtigste til volvo motorer. Den kører ikke længere på literen, totalt set. Men den kører længere på literen, når jeg kører rigtigt pænt. Desværre bruger den virkeligt meget hvis jeg ønsker en vold-accelleration, men sådan er det jo bare. Sjovt nok så er den største forskel på med og uden, at nu - når jeg slipper gassen så ryger forbruget hurtigere ned end før.

Mht. til holdbarhed, så er det nok stadigvæk et spørgsmål om hvordan du ellers kører og passer bilen.

Men brug søg funktionen i forumet og du vil finde flere indlæg om dette emne.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Kragbak » tirs mar 11, 2008 10:48 am

Hej jeg har en tuningsbox liggende til din model, den giver ca. 225hk og 330NM

Det kræver lidt montage selv, men det er ikke det vilde.

Jeg vender tilbage med mere info omkring boxen
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Kragbak » tirs mar 11, 2008 15:51 pm

Det er en box fra dette firma http://www.sancodk.dk/uk/chiptuning-non-tuv.htm
den har siddet i en 855 auto 2,5T men i følge firmaet er det samme chip der bruges til din model.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Riotfuel » tirs mar 11, 2008 18:50 pm

Tak for råd og vejledning.
Lad mig endelig hører nærmere om den chipboks!
skal gearingen i aut. kassen ændres når der installeres en chip, eller klarer den selv det?
Jakob
Riotfuel
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jan 15, 2008 17:07 pm
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Kragbak » tirs mar 11, 2008 19:24 pm

Du kan ikke umiddelbart ændre gearskiftene i din automatgearkasse.
Men du vil mærke et mere aggressivt træk når du giver den gas :lol:

Men overvej om det er noget for dig, det kræver som sagt lidt arbejde selv, hvor bor du i landet?
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Riotfuel » tors mar 13, 2008 13:58 pm

Jeg synes bestemt det lyder interessant..
Jeg bor i Horsens
Jakob
Riotfuel
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jan 15, 2008 17:07 pm
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 21 gæster

cron