turbo der hyler meget på 760 fra 88..B230ET

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

turbo der hyler meget på 760 fra 88..B230ET

Indlægaf jesperhj84 » lør mar 22, 2008 10:15 am

hej

ville høre om det er normalt at turboen er meget lydt, eller er der evt noget utæt et sted?
den kan høres meget tydeligt,og det lyder da selvfølgelig skidegodt :P men mener bare ikke at man plejer at kunne høre det så tydeligt på andre volvoer med turbo..så hvad kan det mon være, hvis der er noget utæt?

vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf Morten VJ » lør mar 22, 2008 12:34 pm

Tjaa nu er det 20 år gammel bil vi snakker om, så den kan jo være utæt overlat i systemet.
Har du adgang til trykluft er en tryktest et godt værktøj.
Beskrivelse findes her, dog på svensk.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361

Den første turbo der sad på min bil begyndte også at hyle mere og mere.
For tilsidst at stå af i en spetakulær røgsky, under justering af ladetryk.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf fugmann » lør mar 22, 2008 15:45 pm

Jeg mener også at have hørt, at det er en early warning fra en t/c, der er ved at dø.....
Med venlig hilsen


Henrik Fugmann

C30 1,6D 2009
Tidl.
S80 2,4T Aut. 2001
940 2,3 Ltt. Classic 1995
V40 2,0i 1997
samt en barndom med adskillige 24x-modeller :-)
fugmann
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 236
Tilmeldt: lør jan 26, 2008 11:12 am
Geografisk sted: Rungsted Kyst 2960

Indlægaf jesperhj84 » man mar 24, 2008 9:29 am

nu har jeg lige haft nogle slanger af turboen, så jeg har kunnet komme til akslen osv og der er en anelse slør i lejerne, og hvis man så drejer den rundt kører den ok, men hvis man lige trykker lidt på akslen imens man drejer, lyder det som om at den skraber på et eller andet, med bladene på udstødningssiden..det er vel ikke helt godt og normalt?
hvad er en T/C?
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf Morten VJ » man mar 24, 2008 12:44 pm

Det tyder meget på en død turbo,
Lidt slør, er ok, men vi er næsten ude i noget der ikke kan mærkes.
Hjulene må under ingen omstændigheder skrabe på.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf jesperhj84 » man mar 24, 2008 14:01 pm

hvad koster sådan en renovering af sådan en turbo ca?har hørt noget med ca 3000
ville det ikke være bedre så at købe en ny?
hvad kan anbefales?
og hvis jeg nu skal finde en ny turbo, hvad skal den så hedde, for der er jeg helt på bar bund.. :?
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf Morten VJ » man mar 24, 2008 16:15 pm

Hej jesper
Du har faktisk et problem, hvis du ikke vælger original turboen.
Først og fremmest grundet monteringsmåden på manifoldet.
Der har gennemgående bolte. skruet i fra bagsiden, med gevind i turbinehuset.
Ingen andre har denne løsning!!
Næste problem er så at Volvo kører uden pakning mellem manifold, og turbinehus, men bruger en forhøjning i manifolden, og en nedsænkning i turbinehuset.
Og igen ingen andre kører med denne løsning!!!
Hvis nu turbinehuset er frit for revner når du får adskildt lidt mere.
Så er det næsten frit frem for at montere en anden garret T3 turbo på turbinehuset.
Men bunden af din motor kan ikke holde til det!!!!
Hvis du opgraderer.

Så få renoveret standart turboen, eller en ombytter kan komme på tale ved revner i turbine huset.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster