B230ET lang tid om at starte ved kold motor

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

B230ET lang tid om at starte ved kold motor

Indlægaf jesperhj84 » søn mar 23, 2008 11:20 am

hej

har en 760 TIC fra 88 som er lang tid om at starte når den har stået et døgns tid,tændrør,rotor, rotordæksel er blevet skiftet, uden den større betydning.
Så ville høre om i har nogle forslag til hvad det kan være at der driller mig,om det er noget temp. føler eller lign?er lidt på bar bund..
efter den omsider er startet, står den ikke særligt jævnt i tomgang,først efter ca 10 min spinner den som en mis...håber der er nogen der har nogle forslag,da det kunne være dejligt at den også kunne spinne som en mis, selvom den er kold..
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf Ingemann » søn mar 23, 2008 13:43 pm

Har du justeret gnist-længden i tændrørene da du skiftede dem?

Hvor lang tid snakker vi om før den starter?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf S.Bunzel » søn mar 23, 2008 16:30 pm

Hej Jesper

Du er inde på det slev for der sider temp følerer på topen i venster side under indsugenings manifolden, en til indstrumentet og en anden til motorstyring.
Men du har også en koldstartsventil og termokontakt til at styre den. Det tror jeg mere på når den køre fint når den er varm!

Du kan afmonter koldstartsventilen for at se om den giver benzin i et glas. når du tørner motoren. det den lange "ca 3cm" dims under manifolden med et stik og en slange på. Den sider med to skure eller bolte.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf jesperhj84 » søn mar 23, 2008 20:15 pm

tak for responsen!

ingemann:
det var der også før jeg skiftede tændingsdele.
har bare købt nogle ngk rør, som passer til den motor, så det skulle jo være som det skal være..den skal tørne af 3 omgange i ca 6 sek...

S.Bunzel:
ja jeg er gået igang med at tage topstykket af for at gå det igennem for slid,og så at bøjlen + noget af plasten var væk på det ene stik,som sikkert er temp-føler til motorstyring, så stikket har måske ikke siddet helt på plads,så måske er det det der er problemet..men kan ikke lige afprøve det, før den er samlet igen..
koldstartsventilet er det nærmest en rund cylinderformet ting under mani?
takker for responsen, for så blev jeg lidt klogere 8)
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf Morten VJ » søn mar 23, 2008 21:07 pm

Det lyder meget sandsynligt at det er et problem med stikket.
Men det kan købes for penge enten som nyt eller brugt, da det er et ganske almindeligt stik som passer på alle bosch dyser.
Rund ting under manifolden, ja det er tomgangsmooren, men så er det en FT, og ikke en ET motor du har. Som jeg husker det.
Er lmm med klap eller tråd.
LMM den tingest der sidder imellem luft filter og turbo.


MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf jesperhj84 » man mar 24, 2008 9:12 am

ja det bliver spændene at se om det er det stik der gør det..
det skulle helt sikkert være en ET efter stelnummer, og der er heller ikke lambda sonde på den..
jeg er nok ikke helt med på hvor koldstartsventilet sidder på den, for den runde tingest har en slange og et stik på, men den slange er mont. på den store slange(mellem intercooler og gasspjæld)så det er vel tomgangs"mooren"som du skriver :)
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf S.Bunzel » tirs mar 25, 2008 22:04 pm

Det er sandsynligt at jeg tager fejl af FT og ET. Men de oplysninger jeg har.
Har en FT ikke koldstartsventil, og FT har lamdasonde og 5 ledninger på LMM og ET har 4 på LMM.
Er det noget du kan genkende Morten?
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf jesperhj84 » ons mar 26, 2008 9:31 am

så har jeg fundet koldstartsvent. det gemmer sig bare godt, så nu er det jo bare at teste når jeg får samlet maskinen igen..
nu da jeg har fået toppen af, er de fleste af ventilerne hvide..har hørt noget med at det ikke er så godt..men hvad gør det ved motorgangen at den har brændte ventiler?
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf jojon » tirs apr 01, 2008 20:42 pm

Volvo 164 Årg. 1970 B30A

Volvo - En RIGTIG bil
Brugeravatar
jojon
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn dec 30, 2007 16:49 pm

Indlægaf jesperhj84 » man apr 07, 2008 13:02 pm

så fandt jeg fejlen,det var en temp. føler, som 'sad fast' I varm position, så koldstartdysen kun fik 5v istedet for de 12..men ellers tak for hjælpen, til jer der har kommet med bud!
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster