Genstridig bolt på remskive (B20 motor)

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Genstridig bolt på remskive (B20 motor)

Indlægaf Søren B » tors sep 28, 2006 22:03 pm

Jeg har forsøgt at løsne bolten på remskiven for at kunne afmontere frontdækslet!
Selvom jeg har trukket håndbremsen, sat vognen i gear og blokeret baghjulene med mursten, lykkes det mig ikke at løsne bolten. Jeg bruger en topnøgle med ½ meter lang stang på i forsøget på at løsne den. Bolten har også fået et ordentligt skud WD40.
Krumtap, gearkasse og hele molevitten drejer med rundt indtil jeg ikke kan trække stangen længere, hvilket i øvrigt bekymrer mig lidt. Kan jeg skade motor, gearkasse el. andre vitale dele ved bare at blive ved med at trække?
Er der nogen der har et fif til løsning af denne genstridige bolt? Der er forhåbentlig tale om almindeligt højregevind, som skal mod uret for at løsnes?!?

Mvh
Søren
Brugeravatar
Søren B
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs jan 31, 2006 1:09 am
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Gæst » fre sep 29, 2006 15:15 pm

Hej Søren,

2 yderligere muligheder:

Med en 13/16 top og lang nøgle. Sæt det hele på, ta' tandingskabelen fra spolen og drej kort ved startmotoren. Det lyder voldsomt. Men du drejer jo kun ganske kort ved starteren.

eller:

du kører i det nærmeste værksted. Med lufttrykpistole er det meget nemt. Så skruver du det handfast og køre hjem. Det skulle være let at abne igen.

Hilsen
Thomas (jeg kan godt se hvad reparationen gå ud på. ;-) Og der her du sikkert ret i. 'tænkt jeg slet ikke på....)
Gæst
 

Indlægaf Gæst » fre sep 29, 2006 15:19 pm

... jeg skulle faktisk også navne en anden mulighed. Det lykkedes for mig ved en gamel rem som jeg holdt fest med en bidetang.
Det med startmotoren har jeg ikke prøvet selv. Men det ville jeg tørre.
hilsen
Thomas
Gæst
 


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster