B200E bruger Vand og går ujævnt

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

B200E bruger Vand og går ujævnt

Indlægaf Volvo 960 » man mar 31, 2008 18:34 pm

Konens Volvo 740 B200E årgang 1990 bruger kølervæske, hvid røg ved speederslip, Jeg havde selv troet at det var toppakningen som var gået, men den er blevet trykprøvet på værkstedet og er tilsyneladende tæt. Hvad kan der så være galt, den bobler lidt i ekspansionsbeholderen i tomgang, men væsken i denne beholder er helt kold selv efter en længere køretur. Værkstedet har fortalt at det kan være termostaten der skaber problemet. Er der nogen der har prøvet noget tilsvarene, det skal siges at kølevandstemp. hele tiden ligger i normalområdet og på intet tidspunkt har bevæget sig over midten, kabinevarmen varmer ikke specielt meget i forhold til hvad den plejer. Det er sådan lidt halvlunkent luft der kommer ud. Er der en der har et godt forslag før de piller toppen af og skifter toppakning ( som vil koste min. 8.000 kr ifølge værkstedet :cry: ) Vil en termostat kunne skabe den slags problemer (ikke noget jeg har været bekendt med før) men det ville være dejligt hvis det kunne klares med en ny termostat, en noget billigere løsning end hvis toppen skal af.
Sidst rettet af Volvo 960 ons apr 16, 2008 13:27 pm, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Volvo 960
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: ons nov 14, 2007 12:17 pm
Geografisk sted: Sydsjælland

Termostat

Indlægaf Klågem » tirs apr 01, 2008 0:28 am

Ja. En termostat ville kunne lave ballade.. Hvis motoren ikke bliver varm nok kører den med koldstart hele tiden (shoker) det kan jo få dsen til at hoppe.
men min teori er detsværre nok den dyre.. Vandet forsvinder. Motoren kører ad H-til. Og den ryger det plejer at være tydlige tegn på toppen..
Kender du ikke nogen der kan lave det "orange". Det vil næppe komme til at koste så meget :cry:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Kragbak » tirs apr 01, 2008 11:42 am

Koger vandet? Vandpumpe og Termostat kan være årsag til problemet.
Men alt tyder på toppakning. Trykprøvning kan du ikke regne med. Prøv evt. at skrue dine tændrør ud og se om der er tydelig forskel på dem. På den måde kan du rimeligt sikkert finde cylinderen hvor toppen er gået.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Volvo 960 » tirs apr 01, 2008 13:26 pm

Har fået bilen tilbage idag fra værkstedet uden de fandt fejlen. Jeg har nu selv skiftet termostaten som mekanikeren mente var fejlen, Intet resultat, det er stadig det samme, for en sikkerheds skyld har Jeg testet den gamle termostat i en gryde og den virker fint (jeg tror ikke at bilen skal der hen igen) Jeg mener stadig det må være toppakningen. Jeg har fået en pris på en ny toppakning hos aut. Volvo på 8.000 kr. med ny vandpumpe tandrem og arbejdsløn det er mindre end det ikke aut. Volvo værksted, som skulle have min. 10.000 kr for samme operation. Det ender med jeg selv må prøve at skifte den toppakning (hvis helbredet ellers kan holde).
Den koger ikke på noget tidspunkt. Temperaturen ligger i normalfeltet (i midten) hele tiden.
Brugeravatar
Volvo 960
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: ons nov 14, 2007 12:17 pm
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlægaf Kragbak » tirs apr 01, 2008 17:40 pm

Måske kan det betale sig at skifte motoren hvis den har gået langt.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Volvo 960 » ons apr 09, 2008 22:03 pm

Øv det ser ud til at vi ikke skal køre Volvo længere :cry: jeg har ikke kunne finde et værksted som vil give en fast pris, har prøvet et par forskellige steder men uden held. Det ser ud til at vores fine Volvo ryger som reservedele eller skrottes........ :(
Sidst rettet af Volvo 960 ons apr 16, 2008 13:30 pm, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Volvo 960
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: ons nov 14, 2007 12:17 pm
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlægaf DK Volvo 850 » ons apr 09, 2008 22:27 pm

STOP STOP STOP!!!!

Ikke give op endnu min ven.

Hvor i lille DK holder din kære Volle???
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: ons apr 04, 2007 16:34 pm

Indlægaf Volvo 960 » tors apr 10, 2008 6:59 am

Faxe Ladeplads på Sydsjælland. Konen er bestemt ikke glad for udsigten til ikke at skulle køre Volvo længere, hun er rigtig glad for den bil (det er jeg selvfølgelig også). Yderligere var det bilen som vi skulle køre til Italien i, her i slutningen af maj. (datterens konfirmationsgave) :(
Brugeravatar
Volvo 960
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: ons nov 14, 2007 12:17 pm
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlægaf DK Volvo 850 » tors apr 10, 2008 7:26 am

Ring til Svend Andersen på 98 88 93 00. Ja ja, jeg ved det er et Jyllands nummer men alligevel...... Han kan sikkert hjælpe dig med stumper (komplet motor til den rigtige pris) samt han kender sikkert til en "mekker" omkring dig som kan klare arbejdet (hans netværk e ENORMT!!!). Hvis ikke, så prøv at høre ham omkring en alternativ løsning på problemet!
Held og lykke :wink:
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: ons apr 04, 2007 16:34 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 25 gæster