Min Volvo 460 NÆGTER at starte..

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Min Volvo 460 NÆGTER at starte..

Indlægaf Volvorøveren » tirs apr 22, 2008 14:38 pm

det skete meget pludseligt - havde startet 5-6 gange på denne dag, men lige pludselig var den bare død...

Jeg har skiftet tændrør, tændkabler, rotor samt strømfordeler.. Ingenting.

Er der nogen som har et par gode bud til mig??
Volvorøveren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs apr 22, 2008 10:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Min Volvo 460 NÆGTER at starte..

Indlægaf Peter_C » tirs apr 22, 2008 15:16 pm

Volvorøveren skrev:det skete meget pludseligt - havde startet 5-6 gange på denne dag, men lige pludselig var den bare død...

Jeg har skiftet tændrør, tændkabler, rotor samt strømfordeler.. Ingenting.

Er der nogen som har et par gode bud til mig??


Ved desværre ikke hvordan man checker det, men kunne det være nøglen, der ikke deaktiverer startspærren ? (hvis den har sådan en)

MVH Peter C:
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf S.Bunzel » tirs apr 22, 2008 20:16 pm

Prøv at udlæse fejlkoderen på motor/tændingen. Det kan være at det giver et hint om hvad fejlen er! Det er pin 2 du skal bruge hvis du har datastikket. Det alt tid en godide at skrive årgang + motor (motor koden hvisman har den) det gøre det en lille smule letter at hjælpe :wink:
Men krumtapsgiveren kunne være et bud :!:

Og velkommen til!
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Volvorøveren » ons apr 23, 2008 8:22 am

S.Bunzel skrev:Prøv at udlæse fejlkoderen på motor/tændingen. Det kan være at det giver et hint om hvad fejlen er! Det er pin 2 du skal bruge hvis du har datastikket. Det alt tid en godide at skrive årgang + motor (motor koden hvisman har den) det gøre det en lille smule letter at hjælpe :wink:
Men krumtapsgiveren kunne være et bud :!:

Og velkommen til!


Jeg takker for tilbagevendelsen, men hvordan er det lige at man "udlæser fejlkoderen"??! Jeg har kun haft Volvoen i kort tid - og er ikke lige bekendt med hvad dette indebærer.

Jeg kan se boksen, men hvad gør man videre?
**En god trekant er bedre end en ond cirkel..**
Volvorøveren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs apr 22, 2008 10:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Sort boks til Volvo 460??

Indlægaf Volvorøveren » ons apr 23, 2008 8:54 am

Er stødt på dette begreb andre steder på nettet - er der nogen som ved hvad denne kan/gør?

Den bliver også kaldt "en styreboks bag handskerummet"..
**En god trekant er bedre end en ond cirkel..**
Volvorøveren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs apr 22, 2008 10:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf S.Bunzel » ons apr 23, 2008 19:42 pm

Data stiket sidder i venster side i motorrummet på venster støddæmper tårn en lille sort box der er 2x1 cm ca. Den kan du tage lået af så kommer der 6 huller der har nummeren fra 1 til 6, en lille rød lampe og knap. Du tager ledning ud af låget og sætter den i hul nr 2 og derefter sætter du tæning på. Så trykker du på knapen 1 sek. og venter ca 3 sek. så kommer der et eller flere blink med et sek. mellemrum tæl bilnken "3 blink = 3 tal" så gåre der 3 sek. så kommer der et eller flere blink med et sek mellemrum, og det sker så igen ialtl 3 gange = en trecifered kode. Så skal du trykke en gang i et sek så starter det forfra og hvis det er samme kode så er der kun en fejl. Den kan lager op til 5 fejl. Husk papir og noget til at skrive med!
Så skiver du koden her inde så skal jeg nok fortælle dig hvad den siger :)
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Volvorøveren » tors apr 24, 2008 8:26 am

S.Bunzel skrev:Data stiket sidder i venster side i motorrummet på venster støddæmper tårn en lille sort box der er 2x1 cm ca. Den kan du tage lået af så kommer der 6 huller der har nummeren fra 1 til 6, en lille rød lampe og knap. Du tager ledning ud af låget og sætter den i hul nr 2 og derefter sætter du tæning på. Så trykker du på knapen 1 sek. og venter ca 3 sek. så kommer der et eller flere blink med et sek. mellemrum tæl bilnken "3 blink = 3 tal" så gåre der 3 sek. så kommer der et eller flere blink med et sek mellemrum, og det sker så igen ialtl 3 gange = en trecifered kode. Så skal du trykke en gang i et sek så starter det forfra og hvis det er samme kode så er der kun en fejl. Den kan lager op til 5 fejl. Husk papir og noget til at skrive med!
Så skiver du koden her inde så skal jeg nok fortælle dig hvad den siger :)


Det lyder sgu smart.. Jeg skal da godt nok hjem og prøve.

Jeg takker mange gange for hjælpne indtil videre. Det er jo et genielt forum det her..
**En god trekant er bedre end en ond cirkel..**
Volvorøveren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs apr 22, 2008 10:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Volvorøveren » tors apr 24, 2008 16:58 pm

S.Bunzel skrev:Data stiket sidder i venster side i motorrummet på venster støddæmper tårn en lille sort box der er 2x1 cm ca. Den kan du tage lået af så kommer der 6 huller der har nummeren fra 1 til 6, en lille rød lampe og knap. Du tager ledning ud af låget og sætter den i hul nr 2 og derefter sætter du tæning på. Så trykker du på knapen 1 sek. og venter ca 3 sek. så kommer der et eller flere blink med et sek. mellemrum tæl bilnken "3 blink = 3 tal" så gåre der 3 sek. så kommer der et eller flere blink med et sek mellemrum, og det sker så igen ialtl 3 gange = en trecifered kode. Så skal du trykke en gang i et sek så starter det forfra og hvis det er samme kode så er der kun en fejl. Den kan lager op til 5 fejl. Husk papir og noget til at skrive med!
Så skiver du koden her inde så skal jeg nok fortælle dig hvad den siger :)


så er koden knækket (HVOR ER DET SMART!!)

Koden lyder 4 1 2.

Håber du kan fortælle hvad er er galt.
**En god trekant er bedre end en ond cirkel..**
Volvorøveren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs apr 22, 2008 10:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf S.Bunzel » tors apr 24, 2008 18:34 pm

412 gasspjældspositionsføler, signal til styreenhed. Så er der 3 mudligheder for hvad der kan lave dennne kode. 1 ledningerne 2 gasspjældspositionføler 3 Motorstyreenheden!
Jeg ved ikke om det kan med føre at din motor ikke vil starte?
Du kan måle i stiket på gasspjældpositionføler.
gasspjæl lukket ben 1 til 3 1000 ohm 2 til 3 2500 ohm
open gasspjæl ben 1 til 3 2500 ohm 2 til 3 1000 ohm
Min affaring er at der Ca tal + - 10 %

Håber at dette kan hjælpe dig lidt.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Volvorøveren » tors apr 24, 2008 19:01 pm

S.Bunzel skrev:412 gasspjældspositionsføler, signal til styreenhed. Så er der 3 mudligheder for hvad der kan lave dennne kode. 1 ledningerne 2 gasspjældspositionføler 3 Motorstyreenheden!
Jeg ved ikke om det kan med føre at din motor ikke vil starte?
Du kan måle i stiket på gasspjældpositionføler.
gasspjæl lukket ben 1 til 3 1000 ohm 2 til 3 2500 ohm
open gasspjæl ben 1 til 3 2500 ohm 2 til 3 1000 ohm
Min affaring er at der Ca tal + - 10 %

Håber at dette kan hjælpe dig lidt.


Det lyder da lidt mærkeligt hvis dette er problemet - men det skal da selvfølgelig testes.. Ved du hvor man kan finde disse koder? Jeg har kigget lidt i min Haynes, men kan ikke finde noget der..

Jeg har muligvis nulstillet fejlkoderen, inden jeg helt fandt ud hvad det var.. Kommer fejlene igen?
**En god trekant er bedre end en ond cirkel..**
Volvorøveren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: tirs apr 22, 2008 10:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf S.Bunzel » tors apr 24, 2008 21:28 pm

Men hvis det er motorstyreenheden der er stået af, så har den jo ret. Men det system er heller ikke det mest pålidige man har set!
Og som jeg skrev ved jeg ikke om det er den fejl der gør at motoren ikke vil starte. Du må i gang med fejlsøgning med at måle + Se om der er gnist på tændrøren + om der kommer benzin til.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster