Side 1 af 1

Amazon m. utæt hydraulisk kobling (årg. 1967)

Indlæg: tors maj 01, 2008 16:11 pm
af Søren B
Hej Forum,

Der løber koblingsvæske ind i kabinen fra hovedcylinderens bagende, når koblingspedalen aktiveres!

Er det nok at skifte en pakning, eller er det mere omfattende, at løse dette problem? Er hovedcylinderen slidt ned?
Hvis ikke det hele skal skiftes, er det så ikke en god idé at afmontere det hele, og foretage en gennemgribende rengøring uanset hvad?

Gode råd modtages med stor iver!

Mvh
Søren

Indlæg: tors maj 01, 2008 16:24 pm
af Morten VJ
Om den kan renoveres, kan først se når den er adskildt, og renset.

Håber det besvarer dine spørgsmål.

MVH

Morten

Indlæg: tors maj 01, 2008 21:06 pm
af Ingemann
Er der hydraulisk kobling på en amazon??

Amazon m. utæt hydraulisk kobling (årg. 1967)

Indlæg: fre maj 02, 2008 10:26 am
af Søren B
Hej igen,

Jeps. Det et er kun de sidste årgange der har kabel-kobling.

Jeg fandt nogle fotokopier (jeg havde glemt, jeg har :oops:) om renovering af hovedcylinder, og har nu fået svar på det hele.

Der står bare ikke noget om hvordan man får koblingsvæske af den nu ødelagte lakoverflade. Hvordan fjerne man koblingsvæsken på den bedste måde?

Mvh
Søren

Indlæg: fre maj 02, 2008 16:46 pm
af Morten VJ
Vand i rigelige mængder.

MVH

Morten

Indlæg: fre maj 02, 2008 23:33 pm
af Ingemann
Så med sæbe i, for kemisk er de to produkter slet ikke foregenlige. Vand vil bare "tvære det ud" i stedet for at vaske det af.

Indlæg: lør maj 03, 2008 6:54 am
af Morten VJ
Ingemann skrev:Så med sæbe i, for kemisk er de to produkter slet ikke foregenlige. Vand vil bare "tvære det ud" i stedet for at vaske det af.


Det var mystisk,
Rent vand virker ganske glimenrende når man spilder bremsevæske.
Der er noget med at de er ganske foregentlige, da bremsevæske optager, og binder vand.

Det er en Hygroskopisk væske :!:

Derfor skifter man bremsevæske, og har aldrig en dunk bremsevæske uden et tætsluttende låg stående. :wink:

MVH

Morten