Hejsa!
Jeg går så småt og planlægger lidt til mit motorprojekt, og jeg er kommet til udstødningen.
Jeg ved at der er en del "regler" for hvordan man får mest effekt ud af sin udstødning, og jeg tænkte på om der er nogen, som er lidt kloge på dem til suge-motore? Også uden at bilen larmer helt vildt. Den må godt lyde godt når der bliver trykket til den, men den skal ikke larme normalt.
Skal man bruge 2,5" eller 3" rør?
Skal man have én eller to potter, og hvordan skal udformningen af disse helst være?
Er det en fordel at udstødningen er kort? (Jeg har nemlig tænkt mig at lave side-pipe, som går ud midt på siden af bilen)
Jeg har tænkt mig at bygge udstødningen fra den originale manifold og bagud.
Jeg har hørt en fugl synge om at man skal "opbygge" rør-diameteren lidt efter lidt ned af udstødningen, så forrøret fx er 2" og så går op i 2,5" ind i den første potte og 3" efter den anden, men gør det en forskel eller skal der bare være størst mulig diameter for at få mest muligt flow i systemet?
Håber der er nogen, som kan dele lidt ud af deres viden