[B20, Stromberg karb] Koldstarts vanskeligheder

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

[B20, Stromberg karb] Koldstarts vanskeligheder

Indlægaf herr_jensen » man jun 16, 2008 18:38 pm

Hey alle

Jeg har lidt vanskeligheder med at starte min 3314. Starteren tørner en 10-15 gange før jeg stopper, giver den en pause og så prøver igen. Dette kan jeg gøre 2 måske 3 gange før den gider at springe til live. Hvis jeg giver den noget gas lige når den er startet kan den godt finde på at gå i stå igen og det lyder som om den bliver druknet (dette VED jeg altså ikke om den gør - det lyder bare sådan).

Når motoren så er blevet varm spinder den som en mis og går ikke ud eller er så meget som tæt på. Den springer også velvilligt igang hvis man slukker og tænder igen. Helt op til en times tid efter en længere tur springer den bare igang hvis jeg prøver at tænde den så jeg kan altså konstatere at det 100% kun er ved koldstart jeg har problemer.

Hvor skal jeg begynde min søgen? Jeg har lavet et par searches på dette forum og læst noget om nogle nåle...?

Alle ideer og forslag modtages med glæde

Mange tak : )

- Jensen
herr_jensen
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: fre mar 28, 2008 1:39 am
Geografisk sted: Amager/København

Indlægaf Balder » man jun 16, 2008 21:08 pm

1. check om de er olje nok i karburatorn, du skal føle en tydelig "sugende" modstand når du checker det.
2. check om membranerne er rævnet , det koster ikke alverden at får den skiftet .

mvh balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: tirs jan 29, 2008 17:59 pm
Geografisk sted: Hobro


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster

cron