Gearkasse på 400 serien

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Gearkasse på 400 serien

Indlægaf JMB » tirs jul 08, 2008 18:11 pm

Er der nogen der kan finde rundt i type betegnelser på 400 serierne. jeg har en 460 turbo fra 95 med elektronisk speedo, som trænger til en ny gearkasse hva kan jeg bruge ?? og hva er det med det speedometer kan man ikke flytte den elektroniske del over på den gearkasse med kabel??

hilsen
Johan :(
JMB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man jul 07, 2008 21:03 pm
Geografisk sted: Brønderslev

Gearkasse typer

Indlægaf JMB » tors jul 10, 2008 16:46 pm

Er der slet ikke nogen den ved hvad gearkasserne hedder på 400 serien eller om man kan flytte rundt på mekanisk/elektronisk speedometer drevne
JMB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man jul 07, 2008 21:03 pm
Geografisk sted: Brønderslev

gearkasse

Indlægaf Klågem » tors jul 10, 2008 21:16 pm

Hej. Der findes 4 forskellige gearkasser til 460 årgang 95´
Den 1 hedder AT4... og er automatgear.
Den 2 hedder CVT og er også automatgear (milliongear)
Den 3 hedder MT5(jb-3) og er manuel (der findes så en hel masse underkoder alt efter hvilken gearing de har.)
Den 4 hedder MT-5(jc-5) og er også en manuel (den har også en masse underkoder alt efter gearing.)
Nogle af underkoderne er M52-M54-M59 og M60 på den ene
Og på den anden er de M55-M57
Om man kan flytte drevet til speedometeret over kan jeg ikke svare på. Men jeg tror ikke at det er umuligt.
Hvis du sender stelnr. og typepladen fra gearkassen i PM skal jeg se om jeg kan hjælpe dig
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf JMB » tors jul 10, 2008 21:21 pm

Mange tak for det jeg har ledt højt og lavt efter de oplysninger, der står alt muligt andet i autodata men ingen ting om gearkasser.

Hvor sidder typepladen på sådan en??

Jeg er blevet tilbudt en fra en 460 T fra 90 mon ikke den passer
JMB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man jul 07, 2008 21:03 pm
Geografisk sted: Brønderslev

Gearkasse

Indlægaf Klågem » tors jul 10, 2008 21:29 pm

Hvis den kommer fra en turbo er der nok ikke den vilde forskel. Men prøv at skrue din føler ud til speedometeret og se om det ikke er et alm. drev der sidder i gearkassen.
Hvis det er bor jeg jo ikke så langt fra dig. Jeg har VADIS og det hjælper en del
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf JMB » tors jul 10, 2008 21:39 pm

Ja nu ser jeg lige hvordan det ser ud jeg får en hel bil her op om en uge så må jeg prøve og bygge noget sammen. hva er det der vadis jeg har læst det før
JMB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man jul 07, 2008 21:03 pm
Geografisk sted: Brønderslev

Gearkasse

Indlægaf Klågem » tors jul 10, 2008 21:45 pm

Det er Volvo´s program med reservedele samt værkstedshåndbøger. Alt bare på computeren.
Hvis man ved hvordan man bruger det er der ikke den ting man ikke kan læse sig til.
Mit er bare på engelsk. Og jeg tror sq at jeg var syg den dag vi lærte teknisk engelsk i skolen :lol:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf JMB » tors jul 10, 2008 21:50 pm

fedt hvor har du tryllet det henne?? engelsk er fint for mig hellere det end tysk
JMB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man jul 07, 2008 21:03 pm
Geografisk sted: Brønderslev

Gearkasse

Indlægaf Klågem » tors jul 10, 2008 21:57 pm

Jeg har været ansat hos Volvo tidligere.. Lad os kalde det frynsegoder 8) 8)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf JMB » tors jul 10, 2008 22:05 pm

så er du jo en haj til volvo, må man tilføje dig til msn 8)
JMB
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man jul 07, 2008 21:03 pm
Geografisk sted: Brønderslev

klågem

Indlægaf volvo460 » søn jul 20, 2008 22:37 pm

klågem..

jeg har problemer med noget af det samme.. har en volvo 460 2.0i fra 95 og mit speedo driller helt vildt.. det er også elektronisk
volvo460
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors jul 06, 2006 20:34 pm

Indlægaf snah » tirs sep 23, 2008 13:35 pm

hvis du vil skifte til kabel i stedet for elektronisk spedometer, tror jeg du skal skifte instrumentet også. jeg er selv ved at skifte motor fra en 2.0 til en 1.7t. der er der forskel på intrumenterne. der er ikke "hul" til spedometer kabel i det nye instrument jeg har fået(til en turbo med boardcom) hvorimod at den gamle instrument og gearkasse var med kabel. har du boardcom. på din?
snah
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man sep 22, 2008 20:41 pm

instrument

Indlægaf volvo460 » tirs sep 23, 2008 16:40 pm

ja jeg havde også overvejet og skifte til kabel.. dog har jeg boardcom i min så der skal jeg også finde rundt i det med temp og benzin måler.. men der er næsten ik andet for end og måle det ud det med speedo
volvo460
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: tors jul 06, 2006 20:34 pm

Indlægaf snah » ons sep 24, 2008 10:35 am

jeg har lige skruet instrumentet ud af min i går. og har ydermere fundet ud af at stikkede ikke passer sammen bagpå instrumentet. så det kan man ikke bare skifte.
snah
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: man sep 22, 2008 20:41 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster