v40 1.9 tdi 115hk

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

v40 1.9 tdi 115hk

Indlægaf skrivbare » man jul 28, 2008 12:08 pm

hejsa jeg har en v40 tdi. kører fint og trækker fint fra lave omdrejninger, men hvis jeg kører den lidt hårdt over en periode på ca 5 min er det som om turbo trykket forsvinder i de lave omdrejninger og først kommer igen ved 2700 omdr og træder jeg på speederen er der meget turbo tøven.

nogen der ved hvad det kan være?
kenneth
skrivbare
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf chr.kj » tors sep 18, 2008 9:01 am

Det er vidst ikke unormalt at der er turbotøven, men det kommer i bund og grund an på hvor stor den turbo der er montere er. Jo større turbo jo mere tøven.

De fleste ved at trykket i turboen først skal opbygges i modsætning til en kompresser som "trækker" helt fra bunden.
Jeg er ikke klar over hvornår momentet i din bil skal toppe, men da det er en disel kan jeg kun forestille mig at der er ved relative lave omdregninger.

Se evt. efter om der kommer blå røg ud af udstødningen - Det tyder oftest på en slidt turbo.
chr.kj
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf skrivbare » tors sep 18, 2008 17:48 pm

chr.kj skrev:Det er vidst ikke unormalt at der er turbotøven, men det kommer i bund og grund an på hvor stor den turbo der er montere er. Jo større turbo jo mere tøven.

De fleste ved at trykket i turboen først skal opbygges i modsætning til en kompresser som "trækker" helt fra bunden.
Jeg er ikke klar over hvornår momentet i din bil skal toppe, men da det er en disel kan jeg kun forestille mig at der er ved relative lave omdregninger.

Se evt. efter om der kommer blå røg ud af udstødningen - Det tyder oftest på en slidt turbo.

da det er en fabriks monteret turbo uden chip eller noget den ryger ikke og bruger ikke olie eller vand, men under normale omstændigheder trækker og accelererer den fint. men får den "klø" forsvinder turbo trykket pludselig - altså ingen "ryk" fra bilen kører som en diesel uden turbo og den er sløv. slapper jeg af i 5 - 10 min kan den pludselig igen
kenneth
skrivbare
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: midtjylland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj