ny mand på forumet

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ny mand på forumet

Indlægaf FLUTO » søn aug 17, 2008 21:39 pm

Det var måske lige på sin plads at præsentere sig , Jeg er ny her på forum, jeg hedder Jarl Ingerslev --er 59 år-- og bor i Vestervig i Thy
Jeg har kørt Volvo i 25 år og er glad for det. jeg startede med en 142/69 og har holdt ved størrelsen og kører nu en 240/88

Spørgsmål !!
jeg har problemer med min B 230-K hvor karburatoren driller, jeg vil gerne sætte en SU på den -nu har jeg set et indlæg hvor en skriver om en anden karburator,, nu er mit spørgsmål til jer andre:
kan jeg umiddelbart skifte K-karburatoren ud med en SU jeg mener det er en "normal "motorblok jeg har.
eller: er det bedre/billigere at få repareret K- karb. ??
venlig hilsen Jarl
FLUTO
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn aug 10, 2008 0:33 am
Geografisk sted: Vestervig Thy

ny mand på forumet

Indlægaf Bronco » tors aug 21, 2008 4:17 am

velkommen
glæd dig til gode stunder med gode råd fra ligesindede.
Jeg tør nu ikke råde dig med dit spørgsmål, men vil forslå at du ringer til Gadbjerg Reservedelslager/Kristian 75876244 han ved besked.
Hilsen Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 634
Tilmeldt: tirs jul 18, 2006 20:23 pm
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf Peter » tors aug 21, 2008 22:09 pm

Jeg har købt en kaburator, hos gadbjerg reservedelslager, af mærket weber. Det var en direkte erstatning for den gamle, som havde en hel masse vacuum slanger og sammenføjninger, som var utætte.
Weber kaburatoren er ikke en "performance item".
Dette køb har jeg ikke fortrudt. Bilen kører virkelig godt og længere på brændstoffet og når den er varm drejer man bare nøglen uden at røre speederen og så står den bare jævnt i tomgang.
Den var nem at montere, det tog cirka 2-3 timer med en engelsk monteringsvejledning som fulgte med.
Det var en relativ dyr investering for min pengepung (4500.-), men jeg er altså virkelig glad for den.
Den har givet min 740 stationcar nyt liv og flere kræfter.
En kaburator kan også godt slides op!
Venlig hilsen

Peter
Peter
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:09 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Re: ny mand på forumet

Indlægaf FLUTO » tors aug 21, 2008 22:11 pm

[quote="Bronco"]velkommen
glæd dig til gode stunder med gode råd fra ligesindede.
Jeg tør nu ikke råde dig med dit spørgsmål, men vil forslå at du ringer til Gadbjerg Reservedelslager/Kristian 75876244 han ved besked.
Hilsen Niels[/quote]

Tak skal du have...det vil jeg prøve
VH Jarl
FLUTO
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn aug 10, 2008 0:33 am
Geografisk sted: Vestervig Thy

Indlægaf permand » fre aug 22, 2008 16:02 pm

Ja det er en normal motorblok du har, men topstykket er ikke normalt, det er helt plant, derfor skal du være meget påpasselig med at få skiftet din tandrem til tiden, for hvis den knækker, så bukker den ventiler, og flækker topstykket, hvor de andre rødblokke bare går i stå... Jeg taler af dårlig erfaring
Mvh Per
S60 2,5 T aut 210 hk 2007
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre jul 11, 2008 10:38 am
Geografisk sted: 4040 Jyllinge

Volvo 240/88

Indlægaf FLUTO » fre aug 22, 2008 17:31 pm

Tak for velkomst og for svarene ,jeg skal tænke alvorligt på både karburator og tandrem
VH Jarl
FLUTO
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn aug 10, 2008 0:33 am
Geografisk sted: Vestervig Thy

Indlægaf Volvo4life » fre aug 22, 2008 22:32 pm

Hvis det er et 631 top du har i under hjelmen skal du passe på med tandrem. Den overlever ikke.

Kaburatoren på 230K varianten er berømt for vakum fejl, men når det virker gør den det godt. Volvos trim kit giver den i øvrigt 130hk.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

B 230 K

Indlægaf FLUTO » lør aug 23, 2008 19:55 pm

Det var ellers noget 130 hyppere,det var ikke så ringe endda hvis fruen får sin vilje og kommer til Østrig næste år.
nyt spørgsmål hvad koster sådan et Volvo kit ??
VH Jarl
FLUTO
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn aug 10, 2008 0:33 am
Geografisk sted: Vestervig Thy

Indlægaf Volvo4life » lør aug 23, 2008 20:46 pm

Ved ikke om du stadig kan få det.

Kostede i sin tid 3500,- og gav 130hk ved 5500rpm og 194nm ved 2700rpm.

Sættet indeholdte en V-knast og et stumper til at ændre bagtøjet til 3.73:1
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster

cron