Som det allerede fremgår, kan der jo ikke svares entydigt, da 200 serien kommer i temmelig forskellige udgaver - fra L-model med B20 til diesel-dreven (som det tungeste). Den enkelte bil kan altså kun godkendes med vægtforøgning indenfor rammerne som 200 serien er type-godkendt med (fabrikantens typegodkendelse). Denne KAN (jeg understreger KAN) variere fra land til land pga. afgift-love o.m.m.
Principielt burde man kunne forsvare (som Bronco nævner) den maksimale vægt på forakslen som en diesel 200 er typegodkendt med - men teoretisk kan/skal en synsmand så kontrollere at bremser (og her skal også bremsehovedcylinder skiftes!!), fjeder, støddæmpere, støttebeslag mellem fjederben, er i overensstemmelse med anvisninger fra Volvo (= altså Volvo's originale dele eller tilsvarende).
En fjeder til diesel udgaven af Volvo 200 serien er f.eks. 0,7 mm. tykkere og med 0,7 mm. større diamter end den sædvanlige benzin-drevne 200.
Måske en lille ting at huske, hvis man har en diesel 200 og vil skifte for-fjeder/støddæmpere!
Jvf. YV1 D4 og 5 - er 200 seriens tilladte foraksel-vægt 830 kg. for benzin og 900 kg. for diesel-drevne.