850glt 2,5

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850glt 2,5

Indlægaf t4bamsen » tirs mar 10, 2009 0:54 am

hej venner
jeg har lige byttet mig til en volvo 850 glt med aut.gear fra 94.
fin bil kører godt men men men. :cry: lige som man kører og er glad så slå motoren fra og jeg må ind til siden her må jeg så vente et par split sekunder hvorefter jeg så kan starte igen og kører måske hele vejen hjem eller måske bare et par kilometer for så at gentage ritualet . er der nogen der nogle konstruktive forslag??

jeg har før rodet meget med vw,skoda og mersedes men aldrig pillet ved en volvo
t4bamsen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man mar 09, 2009 15:37 pm

Indlægaf fugmann » tirs mar 10, 2009 9:09 am

Kunne det være et tilstoppet benzinfilter?
Med venlig hilsen


Henrik Fugmann

C30 1,6D 2009
Tidl.
S80 2,4T Aut. 2001
940 2,3 Ltt. Classic 1995
V40 2,0i 1997
samt en barndom med adskillige 24x-modeller :-)
fugmann
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 236
Tilmeldt: lør jan 26, 2008 11:12 am
Geografisk sted: Rungsted Kyst 2960

Indlægaf S.Bunzel » tirs mar 10, 2009 19:41 pm

Benzin pumpe relæ måske.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf peloengel » tirs mar 10, 2009 21:07 pm

Hej,ja næsten 100% sikker på at det er brændstofrelæet.

MVH Peter.
peloengel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 22:23 pm
Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf peloengel » tirs mar 10, 2009 21:14 pm

Hej igen, læs dette indlæg. mvh peter. http://www.volvosnak.dk/viewtopic.php?t ... hlight=103
peloengel
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: søn sep 03, 2006 22:23 pm
Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf omø4261 » man mar 16, 2009 18:33 pm

Jeg er også næsten sikker på at det er relæet.
Vores blev skiftet og det hjalp.
omø4261
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør apr 19, 2008 17:11 pm
Geografisk sted: 4261 Dalmose

Re: 850glt 2,5

Indlægaf t4bamsen » tirs jun 09, 2009 21:26 pm

hej igen venner så har jeg fået den til at kører men nu er alt mellem nummerpladerne stort set også nyt men jeg tror fejlen var knast føleren , jeg fik fat i en svensk volvo mikanikker som sagde jeg skulle måle den igennem men jeg fortalte ham at det havde jeg jo gjordt , men så fortalte han at fejlen formegentlig først opstod ved en bestemt temp. så efter at have målt den igen under stigende temp. viste der sig fejl i målingen. så har nu også skiftet den og lige nu virker det som det skal.

Ps. takker mange gange for jeres indlæg.
t4bamsen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man mar 09, 2009 15:37 pm

Re: 850glt 2,5

Indlægaf VolvoTossen » tirs jun 09, 2009 21:46 pm

Nåede den ikke at sætte en fejl i ECU ?
V70R AWD 04'
264 TE V8 75'
Volvo S90 Stretch 98'
Volvo S80 Stretch 03'
Tidligere :
Honda CBR1100XX 99'
V70R AWD 98'
850 T5 94' st.car
760 GLE 83'
244 Turbo 84'
164 E 73'
CBR600F2
( KE70'er , AE82GT , EE101 , Taunus V6'er )
Brugeravatar
VolvoTossen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 0:54 am

Re: 850glt 2,5

Indlægaf t4bamsen » tirs jun 09, 2009 23:04 pm

bilens ejet computter system kastede omkring sig med fejl koder der i blandt også knastføler men når jeg målte føleren var den fin og når jeg målte signalet til den var også det fint. men så afmonterede jeg følren og målte så på den mens jeg langsomt opvarmede den og der opstod så en fejl , jeg gentog så et par gange for at være sikker
t4bamsen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man mar 09, 2009 15:37 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 23 gæster