Hej
Jeg har jo en 121S hgv.model 68 Den tidligere ejer havde dog, efter at have leget med en k-knast og ændret top konverteret motoren med en alm b20A top og stromberg kab. med forvarmer. Da kaburatoren aligevel skulle have slebet spjældet, den karmede over, søgte jeg lidt og fandt et par fine sene SU mont på alu indsugning og hele med speedertrækket, der ikke har oplevet at være monteret i mange år og ej kørt med blyfri benzin. Filtrene var ej heller blå som de nye er, men i sølvhammerlak.
Efter at mekanikeren har beabejdet læs savet i standard manifolden og tilrettet skiverne ved pinboltene, aluindsugningen er tyndere, og proppet vacumdåsen på fordeleren, er der kommet en hæderlige resultat ud af det og bilen kører godt. Han skal lige have monteret choker på den forreste kaburator også.
Mine SU er er de sene med hhv 3 studser på den forreste og to studser på den bagerste så når benzin slangen er koblet til og SUerne er forbundet med hinanden er der 1 studs på hver i overskud, som makanikeren ikke har proppet Bemærk han har proppen vacumdåsen. Er det ok??
Jeg bør jo fuldføre projektet og få monteret en C-knast. Hvad får jeg egentlig ud af det??
Er der nogen der har et par bud/svar tak