Sander skrev:Det gamle olielåg proppede mekanikeren da han monterede kaburatorene og lavede indsugningsmanifolden om. Så jeg fandt et uden hul. Det var det med at han synes at det fedtede ved luftfilteret. Det var her hvor han også førte slangen fra krumtapsudluftningen neden ud. Der var også inden dette indgreb lidt olie hen ad dækslet. Men det er da til at reetablere da jeg har det gamle låg. så skal jeg lige have byttet om på luftfiltrene som du har nævnt tidligere.
Tja.. Det lyder jo som om at du ikke helt skal "stole" på den mekaniker du bruger - han gør sig jo ikke mange mekaniker-tanker om, hvad han rent faktisk gør. Og han vil sikkert blive typisk dansk børnefornærmet, hvis han bliver irettesat, men det korte af det lange er, at han vist ikke ved meget om, hvad han roder med.
Hele "løsningen" for "problemet" med at han synes at "det fedtede ved luftfilteret" - vidner jo om manglende forståelse for den simple B20.
Ligeledes i din tidligere tråd omkring montering af de 2 SU karburatorer - manglende varmeskjold, manglende bakalit-brikker og andre små fejl - sammenfatningen må være, at du er bedre tjent med at sætte dig ind i sagerne selv - og derefter selv forestå disse "reparationer" - det giver dig ovenikøbet en masse selvtilfredshed og samhørighed med din bil.
Der med gamle biler som med alt mulig andet - Man får dobbelt så meget ud af oplevelserne, hvis man bare investerer en lille smule tid til behørig forberedelse og sætter sig ind i, hvad man har med at gøre.
Du skal have samlet ALLE de små fejl og mangler op - få dem rettet til - så får du pludselig en "a-ha"-oplevelse.