2,5 T vs. 2,4 T

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf lani » tors jun 04, 2009 19:37 pm

Hej er den nyere 2,4 T motor ligeså god og stærk som den gamle 2,5 T motor ?

Mvh. Lani
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre aug 22, 2008 11:15 am

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf VolvoSport » tors jun 04, 2009 19:56 pm

Den nye version er bedre efter min mening.
Den nye har en anelse højere effekt på 200 hk kontra 193 hk i den gamle.
Den nye er blandt andet udstyret med elektronisk gasspjæld og den er mere lydløs i motorgangen.
Og en ikke helt uvæsenlig ting: Den kører længere på literen end den gamle version.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 859
Tilmeldt: tors nov 08, 2007 20:29 pm
Geografisk sted: Østjylland

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf johnson » tirs jun 09, 2009 19:32 pm

2.4T har også sine ulemper. De første årgange 2000-2002 var udstyret med et ret dårligt gasspjæld. De blev ikke skiftet på garantien (fordi de virkede men sodede nemt til bl.a.). Det er en dyr del - så det kan være en god ide at undersøge om man kan være heldig at dette er skiftet. Blandt de første årgange var der desuden nogle der havde lidt transmissionsslør - ikke noget der påvirker holdbarheden og ikke noget der blev lavet på garantien - men irriterende. Dertil kommer at 2.4T jo er en lavtrykker. Selv som tunet er den ikke særlig hidsig - så ønsker du en volvo som sparker røv, ja så er det nok ikke den motor.
johnson
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: søn dec 07, 2008 15:25 pm

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf lani » tirs jun 09, 2009 22:29 pm

Hej, er 2,5T motoren ikke også en lavtryksturbo da ? er der nogen der ved hvad det koster at skifte de spjæld, hvis de soder ?


Mvh. Lasse
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre aug 22, 2008 11:15 am

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf johnson » ons jun 10, 2009 11:57 am

Jo den gamle 193 hk's 2,5 er vist også en lavtrykker. 2.4T blev jo ved ca. 2004 til 2.5T - stort set den gamle 2.4 men med andre stempler og nogle få heste mere. Et gasspjæld koster ca. 5000 kr. incl. arbejdsløn.
johnson
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: søn dec 07, 2008 15:25 pm

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf lani » ons jun 10, 2009 17:48 pm

Jeg synes nu rigtig godt om en chippet 2.5T af de gamle så mon ikke en 2,4 T også er hidsig nok til mig.
De 5000,- kr. du nævner er det så et bytte til den samme type eller kommer der så et mere holdbart alternativ i ?

Mvh. Lasse Nielsen
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre aug 22, 2008 11:15 am

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf johnson » ons jun 10, 2009 18:43 pm

Der kom et gasspjæld i 2002 ca. som var af bedre kvalitet - det er jo så det man får i når det skal skiftes. Men når du satser på en 2.5T f før 2000 så har du jo ikke det problem. Til gengæld så er den gamle vist en "benz-sluger".
johnson
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: søn dec 07, 2008 15:25 pm

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf lani » ons jun 10, 2009 19:20 pm

Nææ, jeg satser på at finde enten en 850 med 2,5 T eller en V70 med 2,5T eller 2,4 T alt afhængigt af hvad der lige byder sig.
Den skal have manuelt gear, lædersæder og ellers være proppet med udstyr. så må den ikke have gået alt for mange km læs over 240000.
Aller helst i Sort. :P

L.
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre aug 22, 2008 11:15 am

Re: 2,5 T vs. 2,4 T

Indlægaf Ulrik Friis » tors jun 11, 2009 17:41 pm

Den nye 2,5T blev lanceret i V70 AWD med 2003 modellerne (fra uge 35/2002). Motorype B5254 T2 med 210 hk.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 23 gæster