Den nye version er bedre efter min mening. Den nye har en anelse højere effekt på 200 hk kontra 193 hk i den gamle. Den nye er blandt andet udstyret med elektronisk gasspjæld og den er mere lydløs i motorgangen. Og en ikke helt uvæsenlig ting: Den kører længere på literen end den gamle version.
2.4T har også sine ulemper. De første årgange 2000-2002 var udstyret med et ret dårligt gasspjæld. De blev ikke skiftet på garantien (fordi de virkede men sodede nemt til bl.a.). Det er en dyr del - så det kan være en god ide at undersøge om man kan være heldig at dette er skiftet. Blandt de første årgange var der desuden nogle der havde lidt transmissionsslør - ikke noget der påvirker holdbarheden og ikke noget der blev lavet på garantien - men irriterende. Dertil kommer at 2.4T jo er en lavtrykker. Selv som tunet er den ikke særlig hidsig - så ønsker du en volvo som sparker røv, ja så er det nok ikke den motor.
Jo den gamle 193 hk's 2,5 er vist også en lavtrykker. 2.4T blev jo ved ca. 2004 til 2.5T - stort set den gamle 2.4 men med andre stempler og nogle få heste mere. Et gasspjæld koster ca. 5000 kr. incl. arbejdsløn.
Jeg synes nu rigtig godt om en chippet 2.5T af de gamle så mon ikke en 2,4 T også er hidsig nok til mig. De 5000,- kr. du nævner er det så et bytte til den samme type eller kommer der så et mere holdbart alternativ i ?
Mvh. Lasse Nielsen
Mvh. Lasse Nielsen
"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
Der kom et gasspjæld i 2002 ca. som var af bedre kvalitet - det er jo så det man får i når det skal skiftes. Men når du satser på en 2.5T f før 2000 så har du jo ikke det problem. Til gengæld så er den gamle vist en "benz-sluger".
Nææ, jeg satser på at finde enten en 850 med 2,5 T eller en V70 med 2,5T eller 2,4 T alt afhængigt af hvad der lige byder sig. Den skal have manuelt gear, lædersæder og ellers være proppet med udstyr. så må den ikke have gået alt for mange km læs over 240000. Aller helst i Sort.
L.
Mvh. Lasse Nielsen
"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"