Volvo 850 vil ikke over ca. 3000 omdr.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo 850 vil ikke over ca. 3000 omdr.

Indlægaf Volsholt » tirs jun 30, 2009 21:52 pm

Så har jeg nok været heldig. Min har gået 365000 km. :) Men har fået en brugt pumpe til 500 kr, men så fulgte relæet også med :D Skifter den i morgen, så skal jeg nok skrive om det virker!
Volsholt
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: man maj 07, 2007 20:26 pm
Geografisk sted: Hjørring

Så kører jeg igen!!

Indlægaf Volsholt » søn jul 05, 2009 21:43 pm

Så fik jeg skiftet pumpen, og så kunne jeg starte bilen, men stadig ville den ikke over 3000 omdr. Skiftede knastføleren, men heller ikke dette hjalp. Så til sidst måtte jeg overgive mig, og køre ud til Volvo forhandleren, Pedersen & Nielsen, her i Hjørring. De var MEGET hjælpsomme, og den mekaniker, der lyttede på min bil, mente først det var slangerne til MAP sensoren, men kunne godt se de ikke fejlede noget. Derefter lyttede han til min afgangen på min udstødning, og sagde: "den siger alt for lidt!" Han mente at katalysatoren, var faldet sammen, og derfor kunne motoren ikke komme af med udstødningsgasserne. Jeg ilede hjem igen, og afmonterede den prop, der sidder overfor lambdasonden, og pludselige kunne jeg få den op på ca. 4500 omdr. inden den begyndte at sætte ud. Jeg skar en lap ud af katalysatoren og afmonterede al indmaden i den, og svejsede katalysatoren pænt sammen igen. Og nu har jeg en bil, der bare kører som en Volvo igen, dejligt!! :D Så min næste opgave må være at få fat i en ny katalysator, da bilen nok ikke har godt af at køre uden. Jeg vil benytte lejligheden til at takke alle for deres input angående min drilske 850'er :)
Volsholt
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: man maj 07, 2007 20:26 pm
Geografisk sted: Hjørring

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 23 gæster