PROBLEM LØST... for en nu glædesstrålende ny Volvo 960-ejer!

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: HJÆÆÆLP til en grædefærdig ny Volvo 960-ejer!!

Indlægaf nib » fre jul 24, 2009 11:07 am

Hvis jeg skal hjælpe mere bliver du nødt til at komme med de fejlkoder helt præcist. Hvis fejlkoden er der stadig er fejlen ikke udbedret uanset om komponenten er skiftet eller ej. Måske er komponenten ikke defekt, men kabelsamlinger osv. Så man bliver nødt til at søge videre på samme fejl, hvis den vel og mærke har noget med motorstyringen at gøre.
Ellers kender jeg kun til der kan være dårlige benzinpumperelæer, der kan fejle når bilen er varm, hvis det ikke er testet kan man da gøre det. En ting jeg også vil tjekke er knastakselføleren som sikrer korrekt tænding.

Ud fra de test der pt. er lavet hvor har man da konstateret problemet er når den ikke kan starte? Er det brændstofsystemet eller tændingen?
nib
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 307
Tilmeldt: fre maj 08, 2009 16:09 pm
Geografisk sted: Værløse

Re: HJÆÆÆLP til en grædefærdig ny Volvo 960-ejer!!

Indlægaf hapsi » fre jul 24, 2009 14:55 pm

Hej Forum
Det lyder lidt som det problem min svigermor havde med sin skoda.....puha et mærke at nævne i dette forum. Nå men den gjorde det samme og mekanikeren havde meget svært ved at finde fejlen....han ved heller ikke om han har fundet den endnu, meeen han fandt ud at snyde temperatur måleren så den troede at motoren hele tiden var 40 grader varm - det var vist noget med nogle modstande osv. Summersumarum er at den ikke gør det mere. Det er vel noget med at den ikke giver ekstra fed blanding ved start af lunken bil...... jeg ved det ikke. Håber du får løst dit Volvo problem for dit bilvalg er da helt iorden.
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: HJÆÆÆLP til en grædefærdig ny Volvo 960-ejer!!

Indlægaf Volvo4life » fre jul 24, 2009 20:26 pm

nib skrev:Hvis jeg skal hjælpe mere bliver du nødt til at komme med de fejlkoder helt præcist. Hvis fejlkoden er der stadig er fejlen ikke udbedret uanset om komponenten er skiftet eller ej. Måske er komponenten ikke defekt, men kabelsamlinger osv. Så man bliver nødt til at søge videre på samme fejl, hvis den vel og mærke har noget med motorstyringen at gøre.
Kabelsamlinger og diverse stelforbindelser er det jeg er igang med at kontrollere/rense på min. Da stort set alle komponenter er målt igennem, kan det tænkes at der er modstand i en samling og ECUen derved får en forkert værdi på trods af at sensoren virker.

nib skrev: Ud fra de test der pt. er lavet hvor har man da konstateret problemet er når den ikke kan starte? Er det brændstofsystemet eller tændingen?
Det sidste værksted (Autohjørnet) sagde at der var benzin og gnist, men at blandningsforholdet eller tændningstidspunktet må være forkert. Men kun i opstart, for 2sek senere står den perfekt uanset belastning.

Jeg har en personlig teori om at den får for meget benzin, da jeg ved at tilføje falsk luft i indsugning kan få den til at starte bedre. Og så er man tilbage til dyser, tempføler, benzintrykregulator.

Vil meget gerne høre jeres mening om følgende:

Hvor sandsynligt er det at ALLE dysser skulle dryppe og derved skaber problemet? Hvis bare ÉN dyse virkede burde den jo tænde på den cylinder?
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

PROBLEM LØST... for en nu glædesstrålende ny Volvo 960-ejer!

Indlægaf Krone Bilen » tors jul 30, 2009 15:06 pm

YEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D :D :D :D :D

Klokken 18.05 i går aftes ringede mekanikkeren, og sagde, at så kunne jeg godt hente mit lort... han "var meget træt af den" :!:
Først tænkte jeg "for s@tan, nu giver jeg op", men da han så sagde ordene "og du behøver ikke trailer for at hente den, for den kan køre selv", så bredte der sig en varme i mit hjerte :P

Endelig, endelig, ENDELIG fandt de fejlen, og det viste sig, at der var brændt en ledning over fra den bagerste temperatur-føler og frem til styreboksen... Den blev lappet, og så kunne fejlene pludselig slettes, emmissions-lampen slukkede, og nu startede den :D ... Og det gjorde den også i morges, og da vi kom på arbejde... igen og igen og igen :D

Jeg er en glad glad glad glad glad glad mand :D :D :D :D :D

Tak for alt jeres venlighed og hjælp...

Mvh. Jacob
Man skal ikke slynge om sig med solide aggregater, hvis man selv habiterer et transperent domicil!!
Krone Bilen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons jul 22, 2009 16:11 pm
Geografisk sted: Vadsby Gods

Re: PROBLEM LØST... for en nu glædesstrålende ny Volvo 960-ejer!

Indlægaf Ingemann » tors jul 30, 2009 17:15 pm

Det lyder skønt!

Tillykke med sejren :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: PROBLEM LØST... for en nu glædesstrålende ny Volvo 960-ejer!

Indlægaf testhest » tors jul 30, 2009 17:22 pm

Tillykke med problemløsningen, og tak fordi du meldte tilbage ang. fejlen.
Så ved vi alle hvordan en 960 opfører sig når en ledning er brændt over ;-)
MVH
Bjarne Warming

945 Classic '96, B230FK + M90, 3" forrør og katalysator + 2,5" bagud - i rustfri.
testhest
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 79
Tilmeldt: søn maj 27, 2007 23:41 pm
Geografisk sted: 6400 Sønderborg

Re: PROBLEM LØST... for en nu glædesstrålende ny Volvo 960-ejer!

Indlægaf Volvo4life » fre jul 31, 2009 20:36 pm

Tillyke herfra.

Det giver altid inspiration når det lykkedes for andre. Tror jeg må tilbringe lidt tid med 960eren snart.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster