Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Michael_Kristensen skrev:Nogen der ved hvor en gearkasseoliekøler skal sidde ??

Michael_Kristensen skrev:Gearkassen blev skiftet da bilen blev kørt fri, dvs. den har kørt 120.000 km.
Olien blev skiftet i Sverige, hos Volvo i Halstedhammer (hvor vi har noget famile).
Mekanikeren deroppe sagde, at i følge Volvos rekommendation, så skulle man tappe 2 litter olie af, fylde 2 litter på, tappe 2 litter af, 2 litter på osv., tror nok jeg betalte for 8 litter ialt. I følge ham, måtte man ikke bare tømme den og så fylde op og tømme og fylde op igen. Det ved jeg nemlig at man gør i DK.
Jeg undre mig dog, da jeg ville mene at olien blander sig.
Nogen der har hørt om den svenske fremgangsmåde før ??
/Michael

Michael_Kristensen skrev:
Jeg spurgte om jeg skulle have monteret ekstra gearkasseoliekøler da jeg købte bilen, men hos Volvo Danmark sagde men nej det var ikke nødvendigt. Vi har en campingvogn på maks. 1600 kg.

Sander skrev:Jeg har ladet mig fortælle fra en volvomekaniker at problemer med varme på geartronic modellerne opstår ikke hvis man lader være med at skifte gear hele tiden, med derimod holder sig til et. Ved aut. kan man ved den ønskede hastighed komme til at køre omkring omdr. pr. min. fx. 2800, hvor gearkassen vil ligge og skifte op og ned hele tiden så derfor slå over i manuel men bliv i gearet.

Klågem skrev:Jeg har fået at vide hos Bilia i Nærum at V70 SKAL have autokøler på hvis man har planer om at køre med campingvogn. Ellers holder gearkassen ikke til Harzen.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst