740 med motorproblemmer

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

740 med motorproblemmer

Indlægaf motofreak » lør nov 04, 2006 21:55 pm

Hej. Har lige fået en 740 GLT 16V -89.Den lokale Volvo forhandler siger at den aldrig er blevet markedsført i Danmark.Mit problem er at når den er
kold køre den kun på 3 cylinder,men når den er varm går den fint.Der er
nye tændkabler/rør,som har hjulpet lidt.Det andet problem er at ved udkobling ved lyskryds,går motoren istå=meget belastende.Motoren er en b234f,hvor der ikke kan justeres på. Et lokalt værksted kan ikke finde fejlen,men tror at det er en temp.føler, hvoraf der skulle være 4. Jeg tror at dette forum kan hjælpe mig med dette store problem.
motofreak
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre nov 03, 2006 16:25 pm

Indlægaf B23Trige » søn nov 05, 2006 11:17 am

Min 740 fra 85 har gjort lidt det samme. Den har en B230K motor. Jeg har skiftet pakningerne mellem karburator og manifold da jeg fandt ud af at karburatoren sad ganske lidt løs. Min starter fint nu i kold tilstand, men slår stadig tit hurtigt fra i automatchokeren, er stadig lidt svær ar starte i varm tilstand, men det er blevet bedre. Den går ikke ud nu ved udkobling, men står stadig meget lavt i tomgang. Jeg arbejder stadig med min og modtager også gerne forslag til en løsning, som ikke går på at skifte karburator. MEN mit gæt på dit problem kunne også være at den ikke går på 3 cyl. men får falsk luft ved kold tilstand, som løser sig når motoren bliver varm og pakningen udvider sig.
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 18:53 pm
Geografisk sted: Fårup v/Randers

Indlægaf Duett » lør nov 11, 2006 22:34 pm

Hej Motofreak. 16v motoren har jo et meget specielt topstykke, din motor skulle vel ikke bruge lidt vand!? Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

740 med motorproblemer.

Indlægaf motofreak » søn nov 12, 2006 12:29 pm

Hej Duett. Tak dit indlæg. Nej, motoren bruger ikke vand eller olie.
Når den har drifttemperatur går den vildt godt, måske med en smule
benzinmangel da den tøver når man giver fuld gas og hurtige gearskift,
desuden tager den 6000 omdr. som ingenting. Der er noget med at man kan
nulstille motorstyringen, men det noget jeg er ved at undersøge nærmere
før jeg prøver det.
motofreak
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre nov 03, 2006 16:25 pm

Indlægaf Duett » ons nov 15, 2006 22:31 pm

Hej motofreak. Det kunne jo også være en utæt manifolds pakning, som du beskriver fejlen! Den vil i så fald også halte når den er kold, og den "Turbo tøven" du omtaler, kunne sagtens opstå. Og ja, den kan tage nogle omdrejninger og få noget godt ud af det, men jeg mener at have hørt at Mitsubishi har haft en finger med i udviklingen af den top, så må det jo blive til en "voldsom riskoger". God jagt! Mvh. Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster