HJÆLP: motor går ud v høj hastighed 850 2,5 glt/aut

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

HJÆLP: motor går ud v høj hastighed 850 2,5 glt/aut

Indlægaf Nikolai Norup » man jan 18, 2010 9:25 am

Hej
Min motor går ud, ganske kort, især ved høj hastighed (over 90 km/t og ved ca. 2-2500 rpm).Nærmest som om den "kortslutter". Det tager kun et sekund og det er kun motoren der sætter ud, ikke el. Jeg har skiftet tændrør, tændkabler, rotor, strømfordeler for nylig og problemerne er kommet efter skiftet. Jeg skiftede disse dele fordi den havde det med ikke at ville starte når det var meget fugtigt - og det er ikke længere et problem. Problemet er meget periodisk og ikke på nogen måde konsekvent og jeg kan ikke umiddelbart fremprovokere det.
Det er også som om den ikke rigtig vil reagere ordentligt ved kick-down og problemet opstår tilsyneladende kun når motoren er varm. Den er ikke voldsomt meget for at tage omdrejninger, men kan godt.
Jeg ved ikke helt hvad det kan være, jeg mistænker MAF sensoren for at være i idu. Der er dog ingen fejlkoder når disse aflæses. Luftfilterkassen har fået en del bank efterhånden af at være sat af og på så mange gange og den kan ikke længere sidde ordentligt fast, kan det mon spille ind?
Jeg er meget rådvild og vil være glad for ethvert input, da det er meget ubehageligt at køre med denne fejl.

Bilen er en 850 2,5 20v, glt, automatgear, sedan fra 1992
mvh
Nikolai Norup
Nikolai Norup
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør nov 22, 2008 15:46 pm

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 17 gæster