Hej jeg står med et pisse irriterende problem. Min bil kan ikke starte efter jeg har lavet krumtabsventilationen (vivhusventilation):
Igår rensede jeg krumtabsventilation helt fra indsugning før turboen til samleboksen og samtlige slanger. Samtidig skiftede jeg pakning bagved knastføleren.
Da jeg startede bilen efter gik den ret ujævn og gik ikke rigtigt. Jeg tænkte i starten at det nok var fordi der skulle brændstof til dyserne igen, men efter en længere tur blev den ved.
Det var kun i tomgang, lidt som om den kun kørte på fire cylindre. Under normal kørsel ca. 80 km var der ingen ting at mærke heller ikke under acc.
Jeg tog derfor en dag fri (idag) for at se på bilen igen. Men nu kan den ikke starte. Der er benzin op til fuelrailen men der er ingen (eller meget lidt) tænding på.
Så er mit spørgsmål så, hvad kan der være sket. Jeg har selvfølgelig kigget efter slanger og stik der ikke er monteret men kan ikke umiddelbart se nogle.
Jeg har selv to teorier.
-Den ene er at jeg har vendt knastføleren en omgang forkert (ved ikke hvilke følger det har, men kan måske hænge sammen med ujævn motorgang)
-At en vakuumslange eller stik ikke er monteret korrekt (hvordan kan det hænge sammen med ingen tænding?
-En tredie kunne være at den suger falsk luft ved indsugningspakningen (jeg måtte lave en ny pakning) -men det burde jo ikke betyde noget på tændingen.
ps. bilen er en volvo 855 2,5T årgang 1997 (jeg har ikke haft mulighed for at udlæse fejlkoder)