740t udstødning på 940ltt?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

740t udstødning på 940ltt?

Indlægaf Janus » ons mar 31, 2010 12:57 pm

Er blevet tilbudt en større udstødning til min 940 ltt sedan. Udstødningen er købt til en 740 turbo sedan, og umidlbart vil jeg mene de burde passe sammen. Men har kigget lidt på nettet, og hvis man kigger på div webshops, ser man der nogle gange er forskel i varenummeret.

Sættet jeg har fået tilbudt er et catback system. Men har på nettet kigget både på komplet og catback systemer, så tænkte på om forskellen kunne ligger i forrøret? For god ordens skyld, skal jeg lige sige at ingen af bilerne har multilink, og har heller ikke kigge på de udstødninger, så det kan ikke være derfor.
Har altid fået at vide at de to biler brugte samme udstødning.

En der kan hjælpe?
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Re: 740t udstødning på 940ltt?

Indlægaf Jeppe » ons mar 31, 2010 15:34 pm

Janus skrev:Er blevet tilbudt en større udstødning til min 940 ltt sedan. Udstødningen er købt til en 740 turbo sedan, og umidlbart vil jeg mene de burde passe sammen. Men har kigget lidt på nettet, og hvis man kigger på div webshops, ser man der nogle gange er forskel i varenummeret.

Sættet jeg har fået tilbudt er et catback system. Men har på nettet kigget både på komplet og catback systemer, så tænkte på om forskellen kunne ligger i forrøret? For god ordens skyld, skal jeg lige sige at ingen af bilerne har multilink, og har heller ikke kigge på de udstødninger, så det kan ikke være derfor.
Har altid fået at vide at de to biler brugte samme udstødning.

En der kan hjælpe?

Hej

Hvis du kigger ind på www.walker.dk kan du finde et katalog hvor du kan sammenligne de to modeller. Umiddelbart ser det ud til at det over bagakslen og bagud er forskelligt.

Mvh
Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Volvo4life » ons mar 31, 2010 19:37 pm

Det er ikke samme system.

Iøvrigt tror jeg der findes de første 10 forskellige turbo udstødninger til 7/900 serie.

Husk at de fleste 700 turbo er uden kat.

Du kan være heldig at du kan bruge nogle af delene.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Janus » fre apr 02, 2010 15:00 pm

Okay, tak.

Tror jeg kører ud og kigger på den og sammenligner. Så må vi se om den noget, eller måske det hele kan bruges.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj