vores 121 er begyndt at "rykke" i motoren når vi k

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

vores 121 er begyndt at "rykke" i motoren når vi k

Indlægaf søren » søn feb 04, 2007 22:34 pm

Sidste gang vi havde problemer med den gamle B20 viste problemet sig at være en utæt manifoldspakning ved 4. cyl. indsug efetr den blev skiftet hold den op med at eftertænde og gik fra 1000 ned til 700 o/min

Nu er den begyndt at "rykke" i motoren, lidt som vis der bliver slukket for tændingen i et split sek.

Den starter fint men går somsagt lidt ujævnt, specialt på motorvej! Den gør det også i tørt vejr....Nogle bud????? det rykker i motoren lige et par gange i min. på motorvej

Venlig hilsen Søren....som har haft meget glæde af jeres indlæg
Søren 121 1970 B20
søren
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Duett » søn feb 04, 2007 22:52 pm

Hej Søren. Tjek din tænding, kabler, fordelere mv. det er garanteret der geden ligger begravet.
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Christiansfeld

Re: vores 121 er begyndt at "rykke" i motoren når

Indlægaf søren » fre feb 09, 2007 17:44 pm

søren skrev:Sidste gang vi havde problemer med den gamle B20 viste problemet sig at være en utæt manifoldspakning ved 4. cyl. indsug efetr den blev skiftet hold den op med at eftertænde og gik fra 1000 ned til 700 o/min

Nu er den begyndt at "rykke" i motoren, lidt som vis der bliver slukket for tændingen i et split sek.

Den starter fint men går somsagt lidt ujævnt, specialt på motorvej! Den gør det også i tørt vejr....Nogle bud????? det rykker i motoren lige et par gange i min. på motorvej

Venlig hilsen Søren....som har haft meget glæde af jeres indlæg

:P Jeg har lige tjekket tændingen og det ser ikke godt ud!!!! tændrørne var også godt udhulet, strømfordeleren var også grim inden i!!!

Men jeg har næsten lige skiftet det for 2500- 3000km siden.......
Nu har jeg givet strømfordeleren med sand papir og stukket den 4 nye rør og den går fint igen!!!

Tak for hjælpen!!
Søren 121 1970 B20
søren
Ny bruger
Ny bruger

Re: vores 121 er begyndt at "rykke" i motoren når

Indlægaf BJ » man feb 12, 2007 17:55 pm

Hej Søren,

har du også skiftet platinerne og den lille kondensator på strømfordeleren.... hvis du siger at du "lige" har skiftet "det".

Hvis kondensatoren ikke duer længere, så ødelagger den nemligt alt der står længere ned i keden. Så brander platinerene igennen i fart osv. osv...

hilsen
Thomas
BJ
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj