V40 kaput oliekøler

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V40 kaput oliekøler

Indlægaf JBH » tirs jul 20, 2010 20:32 pm

Hej

Er ny her i forummet, men det ser ud til at man kan få svar på stort set alt! Jeg har min V40 aut. stående hos Bilias værksted, fordi oliekøleren til automatgearet er røget og skal skiftes (har de ringet og fortalt mig i dag)

Ny oliekøler og olie koster 7000kr( dvs. inkl. værksted mm.) Det lyder umiddelbart dyrt når køleren koster dem omtrent 1000kr.

Mit spørgsmål er: har jeg noget alternativ, dvs andet værksted I kan anbefale (eks. spare-parts i Stenløse) eller andet??? Eller kan det bedst betale sig at bløde de 7k hos Bilia :cry: Jeg skal selvfølgelig have transporteret Volvoen til et andet værksted, hvis der er et billigere alternativ, så det kan vel hurtigt løbe op...?

Vh Jacob
JBH
Ny bruger
Ny bruger

Re: V40 kaput oliekøler

Indlægaf Volvo4life » ons jul 21, 2010 20:06 pm

JBH skrev:Ny oliekøler og olie koster 7000kr( dvs. inkl. værksted mm.) Det lyder umiddelbart dyrt når køleren koster dem omtrent 1000kr.

Nu ved jeg ikke hvilken type oliekøler du har, men på nogle er den indbygget i den almindelige køler og er den defekt kan det være meget dyrt, da der kan være kommet vand i gearkassen og den skal skylles.

Hvis prisen indeholder skylning af gearkasse og ny olie lyder det ikke helt forkert i forhold til Bilias priser.

Få evt et tilbud, og hvad der er inkluderet i tilbudet.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf nib » ons jul 21, 2010 22:01 pm

Jeg vil tro den køler koster noget mere end 1000 kr. Bed om et skriftligt tilbud, så kan du se priser og arbejdsløn.
Ethvert værksted kan skifte en sådan køler, så du kan jo prøve et uafhængigt værksted i nærheden og se hvad de regner sig frem til af pris.
nib
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf JBH » tors jul 22, 2010 0:15 am

Volvoen er nu endt hos Volvo-genbrug i Hvidovre som kunne lave den til den halve pris.

Det er en seperat oliekøler til automatgearet på min model, så det skulle egentlig ikke være så kompliceret at skifte den...

vh Jacob
JBH
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » tors jul 22, 2010 19:51 pm

JBH skrev:Volvoen er nu endt hos Volvo-genbrug i Hvidovre som kunne lave den til den halve pris.

Det er en seperat oliekøler til automatgearet på min model, så det skulle egentlig ikke være så kompliceret at skifte den...

vh Jacob

Med hvad laver de? Er det nye dele? Skifter de olien ligesom volvo?
Prismæssigt synes jeg ikke at de plejer at være blandt de billigste.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj