Min far har importeret en 1996 855 R fra Sverige, som tidligere har kørt i Italien. Så det er en 2.0 B5204T motor der ligger i.
Da jeg er ved at uddanne mig som mekaniker, har min far givet mig ansvaret for at få alt lavet på den gamle kasse
Så jeg vælger altså at lave denne tråd, som jeg højest sandsynligt kommer til at opdatere nu og da, og desuden håber jeg at få noget hjælp til mine småproblemer.
Turboen er vist nok stået af. Den bruger ca 1 liter pr 1000 km. Bilen har kørt 260k. Trækkraft: slet ingen.
Det lyder efterhånden som om at der er brændt hul i et rør eller noget lign. ved turboen, da den har kørt flere måneder med defekt turbo.
Der er begyndt at være olie i kølevandet.
Som jeg jeg ser det, er turboen vist ikke vandkølet og toppakningen er vist skiftet for 20000 km siden.
Er der nogen andre steder vand og olie kan blande sig?
Turboen er udsolgt ved Volvo i både Danmark og Sverige og FTZ. H. Dauggaard har den slet ikke. Er der andre alternativer til Turbo? Evt. en tuningsturbo (der dog ikke giver meget ekstra kraft, da vi gerne vil holde den nogenlunde standard) Det er en T4 flange.
Håber der er nogen der kan give gode råd til mine problemer.