Olielampe lyser ved udkobling i volvo 940 2,3 T fra 1997

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Olielampe lyser ved udkobling i volvo 940 2,3 T fra 1997

Indlægaf Fabricius » man maj 02, 2011 23:40 pm

Hej,
Jeg har med en del bæven lige købt en volvo 940 2,3 turbo station car fra 1997.
Jeg kørte en god lang tur med den og motoren lød fin, men olielampen lyser når jeg kobler ud og holder stille. Det ser ud til at der er lidt for meget olie på så jeg håber selvfølgelig at det er det.
Men er der ellers nogen bud? Kan jeg kører i den eller skal den direkte til mekanikeren?
-mvh Martin
Fabricius
Ny bruger
Ny bruger

Re: Olielampe lyser ved udkobling i volvo 940 2,3 T fra 1997

Indlægaf Pede66 » tirs maj 03, 2011 0:57 am

Der er noget der tyder på din motor er "færdig", med mindre du er lige så heldig som mig.
Min gjorde det samme på et tidspunkt og jeg målte olietrykket som "piskede" op og ned i tryk, lampen lyste i tomgang og oplitrykket var alt for højt ved omdrejninger.
Det viste sig at overtryksventilen nede i selve oliepumpe havde sat sig fast pga et stykke af topparkningen var røget derned. Jeg rensede den og trykket var normalt igen.
Det kan også være skidt i, eller en defekt olietrykskontakt hvis bilen ikke er blevet holdt med service.
Du skal altså få trykket målt, og ja den SKAL til en mekaniker hvis du ikke selv kan og nej du må ikke køre med en lysende olielampe.
Det er hvad jeg sån lige kan komme op med af råd.
MVH Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf Fabricius » tors maj 05, 2011 10:01 am

Tusind tak Peter,
Jeg sender den til mekanikeren med det samme og vender tilbage til dig når han har kigget på den
Kryds fingrer for mig:0)
-Martin
Fabricius
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Fabricius » fre maj 20, 2011 9:43 am

Så har min volvo været til mekanikeren... og det var lang tid siden nogen havde taget sig af den. Han skiftede olie, olie filter og oliekontakt og så holdt lampen op med at lyse:0)
Jeg så senere i manualen at der stod at vis den havde været kørt hårdt kunne det ske at olielampen lyste i tomgang.
Happy ending,- min bil kører som en drøm:0)
Fabricius
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj