af mikaelmtb » ons maj 02, 2007 21:21 pm
Der er en på DBA til 18.000kr lige nu med Rover V8, der står den er uden rust! Så der kan du spare en del arbejde hvis det er!
Jeg ved at afgiften er gået meget op de sidste par år, fordi at der er blevet solgt nogle Amazoner med V8 til høje priser. Og de penge vil regeringen have del i. Så snakkede med en der havde bygget v8 i og fået afgiftsvurderingen (Den 1.ste) på 21.000kr... Ved ikke hvad det endte med, men mener at den før i tiden lå på ca 8.000kr.
Mht til at bilen mister sin veteranstatus er jo ikke helt sikkert! Men det kommer nok til at knibe med at holde den som veteran! Normalt hvis man ligger en anden motor i sin bil så tæller årgangen af motoren med i bilens samlede årgang, (Sådan er det i US-bil verdenen): Dvs. feks. 1932´er Ford karosse med Olds rocket motor fra 1955 og undervogn fra en 1937´er Ford det bliver så en årgang 1941 og derfor stadig veteran!! (1932+1955+1937/3=1941)
Men jeg ved ikke lige hvilke årgange Buick/Rover 3500´eren er blevet lavet. Men tager du feks en 68-70´er Amazon som jo vil være mest oplagt at lave om så er må motoren jo ikke være meget nyere end 1976 før den ryger over grænsen. Om veteranforsikringerne så vil forsikre den med den anden motor i, det ved jeg ikke! De er nemlig lidt forstokkede og uvidende på dette område, modsiger sig selv og aner ikke hvad de snakker om!! Hehe... Helt så slemme er de ikke, men der er ikke meget elastik i de danske forsikringsregler, så mange vælger at arbejde med "hvad de ikke ved har de ikke ondt af..."
Men eller et interessant projekt, jeg går selv tit og leger med ideén om at smide en Chevy350 SB i, men det bliver nok ved tanken...
Volvo 544 Sport 1959
Volvo 544 SII 1959
Volvo 544 1964 Racerbil
Volvo 210 1966 Herregårdsvogn
Volvo Amazon 121 1969
Chevrolet 1948 Coupé, kustom