b230ft sætter ud når den skal trække

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

b230ft sætter ud når den skal trække

Indlægaf 740 turbo » ons maj 09, 2007 6:40 am

Min b230ft laver udsættere når den skal trække, den gør det typisk når den når lige omkring hvor ladetrykket slår til. Det er ligesom om den ikke får brændstof nok i de høje omdrejninger eller når den sejtrækker. Bilen har fået ny brændstof pumpe (den under førersædet i undervogn) og nyt benzin filter, men har kørt ok med det indtil nu. Bilen har en del km på bagen. Håber nogen kan genkende problemet?!!!
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

udsætter

Indlægaf Klågem » ons maj 09, 2007 8:29 am

Prøv først at hælde 98 benzin på. Det fås nogle enkelte steder. Ellers shell Vpower det er oktan 97.
Hvis det sker med under halv tank og ikke fuld tank kan det være pumpen i tanken. Stikket sidder i V.side i bagagerummet. Det er en sygdom med dårlig forbindelse i multistikket.
Sidste mulighed... Du har skruet den for højt op i ladetrykket. og det er bankecencoren der slår fra.. :oops:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf 740 turbo » ons maj 09, 2007 18:40 pm

Tak for dit hurtige svar. Bilen har ellers indtil nu kørt upåklageligt på 95blyfri! Det er godt nok et stykke tid siden at jeg har haft fuld tank, men vil jeg da prøve! Den er ikke blevet skruet op i ladetryk og er standart endnu. Den nye pumpe jeg har monteret (den i vognbunden) snurre og larmer som en gal vebs! Gir det dig nogen ideer? Det gjorde den gamle ihvertfald ikke..
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

udsætter

Indlægaf Klågem » ons maj 09, 2007 22:28 pm

Hmm. Lyder det som om at den tager luft... Det kunne tyde på fejlen i den pumpe der ligger i tanken... Over ½ tank virker den som en hævert... og under får man udsættere... Jeg var selv ved at sælge min gl. 740 pga det.. Man bliver idiot af det.
Men som sagt...øhhh skrevet. check først ledningen ned til pumpen i bagagerummet... 9 ud af 10 gange er fejlen der.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf 740 turbo » tors maj 10, 2007 21:02 pm

Hej igen.. Jeg har haft kigget på pumpen idag. Du havde ret, + ledningen var knækket, jeg afmonterede pumpen og fik udrettet fejlen. Jeg håbede meget på at det var der problemet på udsætterne lå men desværre ikke! Bilen gør lige som før. Men tilgengæld er min "lille" pumpe holdt op med at lyde som en vred vebs! Jeg tænkte på om det ku være trykregulatoren feks-- eller er det helt hen i skoven?!!
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Udsætter

Indlægaf Klågem » tors maj 10, 2007 21:11 pm

Hmm. Man skal aldrig sige aldrig.. Men jeg tvivler.
Hvorfor fik du ny pumpe på.??? er det den rigtige type...????
Har du haft fødepumpen oppe af tanken.??
Er der ikke et lille værksted i nærheden hvor du bor hvor du kan køre forbi med fyraftensbajerne og få dem til at måle trykket.. Det skal være ca 3,0 bar og efter 2 min skal det være ca 2,0 bar 8)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf 740 turbo » tors maj 10, 2007 21:52 pm

Jeg fik ny pumpe fordi den gamle strjekede ved at stoppe med at føde, og så gik bilen ud, man kunne så gi pumpen et dask med en skrue nøgle men det jo ik sagen i længden :roll: Pumpen er fra biltema og er købt til en b230ft.
Ja jeg har haft pumpen helt oppe af tanken for at lave det. Måske jeg ka lokke en kammerat til at måle trykket, han er på et værksted i nærheden!
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Udsætter

Indlægaf Klågem » tors maj 10, 2007 22:03 pm

ok. intet ondt om Biltema. Men hvis den kørte uden problemer før kan det være trykket der er forkert.. Eller pumpen der har en fejl..
Giv en melding når du har fået målt trykket..
Held og lykke :lol:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf 740 turbo » tors maj 10, 2007 22:12 pm

Nej men det ´kan jo også blive for billigt. Jeg prøver at få den målt...
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Indlægaf 740 turbo » fre maj 11, 2007 16:49 pm

Ka desværre ikke få den målt på min kammerats arbejdsplads, de har ikke et apperat til at måle det! Men jeg vil i starten af næsten uge kører forbi et værksted og få det målt.
Bilen satte også ud inden jeg skiftede pumpe, men det var på en helt anden måde, sådan midt i en acceleration så cuttede motoren fuldstændig i et split sekund så man var ved at ryge ud gennem foruden og fortsatte derefter normalt!
Jeg vil først få trykket målt, men tænkte også lidt på om det ku være luftmassemåleren?!
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Indlægaf Morten VJ » fre maj 11, 2007 19:34 pm

Lille pumpe lyder som en vred hveps?
Dvs pumpen i tanken ?

Kontroller om den giver noget benzin først,
Udlæs eventuelle felkoder, mål benzintrykket.
Og begynd så at mistænke luftmassemåleren.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf 740 turbo » søn maj 13, 2007 9:09 am

Det er pumpen i undervognen der lyder sådan (under førersædet).

Klågem: Hvor skal trykket måles henne for at det er korrekt?
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Indlægaf Morten VJ » søn maj 13, 2007 19:48 pm

Hvilken pumpe har du skiftet den i tanken, eller den under bilen??
En defekt tankpumpe kan være skyld i at hovedpumpen står af.

Trykket måles helst ved dysebroen, og ikke kun i tomgang, men også ved fuld belastning.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf 740 turbo » søn maj 13, 2007 20:59 pm

Det er den pumpe i undervognen jeg har skiftet, men efter at have skiftet den så støjede den meget, jeg fandt så ud af at min pumpe i tanken var defekt (knækket ledning) Dette blev udbedret og da jeg så startede bilen op forsvandt larmen fra pumpen i undervognen men efter en kort tur kom larmen igen! Men nu kører pumpen da i tanken. Min plan er så at udskifte pumpen i tanken da den jo ikk koster en herreaard og min løsning er midlertidig! Men er så lidt i tvivl om jeg skal købe en hovedpumpe (undervognen) samtidig! Havde tænkt mig at handle med volvo spareparts denne gang!

Jeg håber at få målt trykket en af de kommende dage.

Ps kører tankpumpen først når bilen er startet ligesom hovedpumpen? eller ved tænding.. Tak for svaret--- :)
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Indlægaf 740 turbo » søn maj 13, 2007 21:02 pm

pss bilen sætter stadig ud når den skal yde, faktisk når den skal sætte tryk og yde meget.
740 turbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: tors apr 26, 2007 21:52 pm

Næste

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster