af Klågem » tors maj 17, 2007 23:16 pm
For det første er din motor ikke en 2,3. men en 2,4 diesel.Motoren stammer fra en VW LT35 og er en 6cyl. række. Med sådan en motor er det altid dyrt at besøge et Volvo værkested. Men kører du derimod til VW er der penge at spare.
Hvis du er lidt af en gør det selv er tandremmen ikke det store problem. Men Det kræver specielværktøj. Pumpen skal indstilles med micrometerur. og Du skal bruge et værktøj til at "låse" knasten. Husk at skifte remmen til pumpen også. Samt vandpumpe.
At skifte til automatgear gør ikke bilen mere kvik. Tværtimod. Auto tager generelt 10 til 20 hk. Og du har kun 82 at gøre godt med. Hvis det er uden turbo vel og mærke.
Tandreminterval ligger på 120000 km eller 6 år. (orginalrem) Og det er dyrt ikke at skifte den...
Her er lidt hjælp til remskift..
1. Krumtapaksel drejes til top på cyl. 1 (markering på svinghjul/ koblingshus (1)) og pumpehus/ konsol (2) skal flugte.
2. Pumperem og bagerste knastakselhjul afmonteres.
3. Forreste møtrik løsnes og knastakselhjul slås løs.
4. Rem monteres og remspænding justeres med vandpumpe.
5. Styreskinne placeres i udfræsning, 2065A (Bagende af knast). Værktøj rettes ind med lige store søgerblade. Hvis justering er påkrævet løsnes forreste knastakselhjul fra konus og knastaksel drejes.
6. Forreste knastakselhjul spændes.
7. Pumpehjul og rem monteres og indsprøjtningstidspunkt kontrolleres/ justeres.
Remspænding: 12 - 13 Nm (Med VW210)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II
Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´