Manglende turbotryk B230FT

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Manglende turbotryk B230FT

Indlægaf Viggo » fre maj 18, 2007 0:03 am

Hej.

Jeg har netop købt en 760´er med B230FT og automatik fra 1991. Det er jo en dejlig bil men den har et kæmpe problem. Den laver ingen turbotryk. Min bror som er mekaniker har haft den med på kursus som BOSH afholder for dem som har de nye BOSH testere og læren mente ikke umidedlbart at turboen fejlede noget. De har haft vacumslangen af så den skulle give fuld tryk men trykmåleren går kun lige op til hvor den er i tomgang og ikke en millimeter over. Der er ingen mærkbar slør og ingen olierøg/forbrug og man kan se at den regulere wastegaten.

Nogen som har et bud til hvad det evt. kan skyldes...??

Og er der nogen som kan fortælle mig hvilken turbo og turbo flange der er originalt på sådan en B230FT

På forhånd tak
Viggo
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors maj 17, 2007 23:55 pm
Geografisk sted: Tønder

Indlægaf t4nosh » fre maj 18, 2007 0:34 am

goddag!

Tjaaaaaa det kan jo være en turbo slange som er utæt de kan godt revne så få trykprøvetsytemet fra turbo til gaspjæld. Ellers så er en turbo jo bare en Garrett T25 flangse men jeg under søjer lige lidt mere til en af dagene hilsen Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst

Indlægaf Viggo » fre maj 18, 2007 0:41 am

Hej Bjørn.

Vi har tjekket slangerne men dog kun visionelt, måske man skulle prøve at sætte tryk på på en eller anden måde. Det kan jo også være intercooleren der er utæt.
Viggo
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors maj 17, 2007 23:55 pm
Geografisk sted: Tønder

Indlægaf t4nosh » fre maj 18, 2007 9:07 am

Hej ja det kan være. Men det kan godt være at det er din Racegate som er blevet stillede på det vil sige at den faktisk står lidt åben hele tiden og så virker turboen ikke optimal. Får den stang som holder Racegaten lukkede kan nemlig godt finde på at skrue sig selv ud hvis den lille kontra skrue ikke er låst. og det vil sige at den selv kan dreje sig af. så prøv at pille splitten af stangen og så pille den stang af som sidder over på turboen fra vacumdåsen over til det lille spjæld hvis den skal trækkes af ved hjælp af at trække mod spjældet og derfor den falder tilbage mod vacumdåsen så er den god nok. så det kan du prøve. Hilsen Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst

Indlægaf Viggo » fre maj 18, 2007 23:57 pm

Okay det vil jeg lige prøve her i weekenden. Tak for svaret.
Viggo
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors maj 17, 2007 23:55 pm
Geografisk sted: Tønder


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster