Hej Melvin,
Jeg havde en frikørt V70 D5 163 HK fra 2005. Motor og gearkasse havde aldrig været repareret. Jeg havde den fra 256.000 km til 497.000 km og eneste problem jeg oplevede var en overvarm gearkasse i Kassel bakkerne med campingvogn det første år(Da gearkassen igen var kølet ned, kørte den igen problemfrit). Jeg fik så efterfølgende monteret et gearkasse-oliekøler og oplevede ikke problemet mere. Da bilen havde kørt de 490.000 km var olieforbruget ca. 1/4 litter på 20.000 km. - FANTASTISK FLOT
Nu har vi den nye model, en frikørt V70 D5 185 HK fra 2007/2008 også med geartronic. Den havde kørt 221.000 km da vi i Januar købte den og den har nu kørt 251.000 km. På sommerferien til Kroatien med campingvogn (totalvægt ca. 3900 kg.), oplevede vi ingen problemer overhovede og bagefter til service hos Volvo, kiggede de på gearolien. Den var helt lyserød, som da den blev hældt på ved 221.000 km. Altså en super motor og gearkasse.
Gearkassen skifter i øvrigt helt fantastisk blødt, selv med træk på 3900 kg. mærker man hverken op- eller nedgearinger
Men det er også en landtaxi, der har kørt noget flexkørsel fra kommunen. Jeg ville ikke købe en storbytaxi, uanset hvad der ellers er skiftet.
Angående vedligeholdelsesomkostninger, så er en Volvo langt billigere end f.eks. en Skoda Superb til service. Jeg giver ca. 4000 kr. for et servicebesøg hos Volvo incl. Olie, filter, dieselfilter, pollen/klima filter, luftfilter mv. Det er der ikke mange der kan slå!
Held og lykke med din søgen, håber du finder noget du bliver rigtig glad for!
Mvh. Michael
PS. Jeg er hverken Volvoforhandler eller noget i den retning, jeg er bare kanon glad for min V70'er