opstart af motor

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

opstart af motor

Indlægaf per 121 » fre maj 18, 2007 21:11 pm

Hej.

Jeg har problemer med at få startet motor efter ilægning i bil. Kan nogle fortælle mig hvordan at man stiller motor for isættelse af strømfordeler
rigtigt. Jeg har brugte div.bøger med anvisning uden held.

mvh per
per
per 121
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre maj 18, 2007 20:22 pm

Indlægaf Morten VJ » lør maj 19, 2007 7:19 am

Motoren stilles i ød. og til tænding på cylinder 1, dvs begge ventiler er lukkede.
På kanten af dit strømfordeler hus er der noget der ligner et lille hak lavet med en hammer og mejsel.
Dette er Cylinder 1 mærket på fordeleren, og spidsen af rotoren skal stå ud for denne når fordeleren er monteret.
Det kan kræve flere forsøg at få den riktig.
Når fordeleren så er monteret korrekt.
Så drejer vi krumtappen tilbage til statisk tænding, normalt ca. 10 grader før ød.
Vi montere nu en prøvelampe imellem kl1 på tændspolen og stel.
Og sætter tænding på.
Lampen skulle gerne være slukket, hvis ikke så drejes fordelerhuset medurs indtil den slukker.
Derefter drejes fordelerhuset modurs indtil at lampen tændes.
Fordeleren spændes fast.
Betinget af at platin afstanden er korrekt tændkablerne er monteret korrekt 1342 1 ved mærket på fordelerhuset og så 342 i urets retning.
Så bør motoren kunne starte.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf per 121 » tirs maj 29, 2007 21:23 pm

her.

Tak for tipet, nu snurrer den som den skal.


mvh per
per
per 121
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre maj 18, 2007 20:22 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster