Volvo 460 Turbo Co og Lampda problemer...

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 460 Turbo Co og Lampda problemer...

Indlægaf GReedy-200SX » søn maj 27, 2007 15:19 pm

Hejsa jeg har en Volvo 460 turbo fra 95 som ik rigtig vil det jeg vil når det kommer til co og lampda, altså i tomgang er begge fine nok men i forhøjet tomgang er den helt galt med begge. Har skiftet udstødning, lampda sonde, samt spændt alt efter på motoren og den står helt standard dog med KN filter men det er stadig galt... Er der nogen her der kan hjælpe mig?
GReedy-200SX
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn maj 27, 2007 15:12 pm

hej

Indlægaf t4nosh » tirs maj 29, 2007 0:48 am

Davs!

Jeg skal lige høre noget mere! Sidder lamda i katten? Er det er original lamdasont?

Et råd tjek om der er strøm i den ene af de tre ledninger den sidder med det kan være at forbindelsen ikke er god. Kan du køre i den sådan normalt og give den fuld gas uden den hopper og danser? og dør ud når du får fuld ladetryk.? ellers så mail til mig hvis der er noget problem? på T4nosh@hotmail.com
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst

Volvo 460 Turbo Co og Lampda problemer...

Indlægaf GReedy-200SX » tirs maj 29, 2007 1:18 am

Ja lambdaen sidder i katten, kan godt køre i bilen men ja nogle gange rykker den lidt sjovt men har nu ik lige prøvet at måle om der er spænding men det tror jeg da at der er da man se på motor testeren at der nogle ændringerne bare ik nok...
GReedy-200SX
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn maj 27, 2007 15:12 pm

hej

Indlægaf t4nosh » tirs maj 29, 2007 11:40 am

Er du sikker på at de er e original lamda sont så???? jeg mener nemlig at hvis man køber en ny skal den jo justerers ind nede i katten der er forskel på hvor langt den skal side inde i katten.
hilsen Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst

Volvo 460 Turbo Co og Lampda problemer...

Indlægaf GReedy-200SX » tirs maj 29, 2007 14:17 pm

Jeg har købt en fra bosch ved meca og det er også den volvo selv sidder på dem når de bliver skiftet, og har snakket med flere volvo mænd og de siger det er underordnet hvor langt inde den sidder bare den sidder der...
GReedy-200SX
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn maj 27, 2007 15:12 pm

Hej fremgang til kontrold

Indlægaf t4nosh » tirs maj 29, 2007 18:45 pm

Du starter motoren og lader den stå i tomgang til den bliver driftvarm. Denne procedure skal ske hurtig som mugelig for du kan lave skade på katten. Nå den er driftvarm skal du koble det stik fra sim er samlede i et stik og anslut et voltmeter på de to ben i det stik og der skal være et udslag på 0,5 - 0,7 volt. hvis det ikke er der så byt lamdasonten. selv om den er ny så kan der være fejl producerede. Det kan være at det stik har en løsforbindelse der på. det siger bogen nemlig. Hilsen Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst

Nå???

Indlægaf t4nosh » man jun 04, 2007 23:18 pm

Nåååååå virkede det??? fik du funde fejlen??
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: ons mar 14, 2007 11:21 am
Geografisk sted: Brovst


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster